Telent factuur van 2006

Noname
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Telent factuur van 2006

#1 , 18 aug 2017 18:59

Hallo!ik heb ongeveer hetzelfde voor..gisteren kreeg ik een brief van intrum met een blijkbaar openstaand saldo van 800 en zoveel euro's..plus schadevergoeding&onkosten..kortom een 1100€ bij mekaar.schuldeiser zou Base zijn&zou dateren van het jaar 2006!nu ben ik bij mijn weten nooit bij Base geweest.om een lang verhaal kort te maken vermoed ik dat iemand toen(laat het een slechte relatie noemen)met mijn paspoort een contract heeft afgesloten&facturen nooit betaald..of zo iets.. Op de duur begint ne mens vanalles te denken.nu is mijn vraag..moet ik dat bedrag betalen?of kan ik eventueel beroep doen op de wet van de verjaring van schulden?met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 18 aug 2017 19:16

De verjaringstermijn voor telecombedrijven bedraagt vijf jaar. Er mogen geen verhogingen aanrekenen bij ingebrekestelling, tenzij dit contractueel (met een ondertekende overeenkomst) overeengekomen zou zijn.
Het telecombedrijf moet verder ook bewijs leveren dat zij de factuur hebben overgemaakt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 18 aug 2017 19:24

Het makkelijkste en veiligste is hen te antwoorden dat de schuld verjaard is. Niet betalen, niet ingaan op voorstellen een deel af te betalen. Willen ze er mee verder gaan dan zullen ze -indien u verjaring opwerpt- moeten kunnen aantonen dat tijdig gestuit werd. De kans dat dit zo is, is niet groot. Vermoedelijk heeft Base een heleboel afgeschreven vorderingen verkocht aan Intrum en die proberen nu (perfect legaal, verjaring is niet van openbare orde en moet door de schuldenaar opgeworpen worden).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Noname
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 aug 2017 00:09

Dus ik kan in het slechtste geval beroep doen op verjaring?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 19 aug 2017 10:39

Dus ik kan in het slechtste geval beroep doen op verjaring?
Dit doe je best zo snel mogelijk, liefst met een AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 19 aug 2017 20:22

Dus ik kan in het slechtste geval beroep doen op verjaring?
Waarom 'in het slechtste geval'? Let op wat u doet indien u eraan mocht denken te argumenteren dat niet u maar iemand anders de schuldenaar is. Ik zou u dat niet adviseren, roep eenvoudigweg de verjaring in, dat is het makkelijkst en meest zekere.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”