Partner mee zetten op hypotheek

Priske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Partner mee zetten op hypotheek

#1 , 19 jul 2017 14:20

Mijn nieuwe vriendin en ik willen graag een huisje aankopen. Daar zij nog niet officeel gescheiden is kan en mag zij op dit moment niet mee tekenen. Dus ik zal nu de woning alleen aankopen. Over 3 maanden zou ik haar er graag bij willen zetten. De vraag is alleen moeten we dan weer alle kosten betalen bij de notaris of is dit aan een ander tarief. Wie kan mij van antwoord voorzien. Bvd priske

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 19 jul 2017 15:23

Best met notaris bespreken.
Als u van plan bent te huwen kan u op dat moment de woning 'in gemeenschap brengen' waardoor zij mede-eigenaar wordt.
Bij de bank kan u dan een 'solidarisatie' vragen : er wordt dab een bijvoegsel aan het leencontract gemaakt en mevrouw wordt mee opgenomen als schuldenaar, waardoor ze ook fiscale aftrek kan genieten.
Als u niet van plan bent te huwen maakt dat voor proces bank geen verschil, maar ik vermoed dat de kosten dan hoger zijn.
Alternatief kan zijn dat u met de verkoper afspreekt dat u nu huurt en binnen een paar maand samen koopt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”