Hypotheek lening minder door geschatte waarde woning

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Hypotheek lening minder door geschatte waarde woning

#61 , 27 jul 2017 16:29

Tom je heeft wel gelijk, maar mensen die met een spaarboek van 25.000€ een nieuwbouw willen kopen dit heb ik toch ook nog niet veel tegen gekomen, die hebben een andere kijk op de zaak dan andere mensen, de onkosten van de notaris voor de lening en de aankoop is zelfs veel meer.

Hoe langer men wacht om te gaan praten hoe slechter men staat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#62 , 27 jul 2017 17:03

Tom je heeft wel gelijk, maar mensen die met een spaarboek van 25.000€ een nieuwbouw willen kopen dit heb ik toch ook nog niet veel tegen gekomen.
Ik denk dat je in een andere tijd leeft, denlowie: je zou eens moeten weten hoeveel bevriende koppels, weliswaar beiden met een goed inkomen, maar ZONDER spaarboek, meer dan 100% geleend hebben voor de aankoop van hun nieuwbouwwoning (dus ook geleend voor hypotheekkosten / aktekosten / etc...). In mijn directe vrienden en kenissenkring kan ik deze koppels niet meer op één hand tellen. Tegenwoordig staan de banken hier kritischer tegenover, maar pakweg 5 a 10 jaar geleden deden banken daar niet moeilijk over, hoor. Zolang de inkomens hoog genoeg waren, was een lening van meer dan 100% niet echt een probleem...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#63 , 27 jul 2017 18:57

Aan TS: hoe lang bedroeg de termijn van de opschortende voorwaarde en was deze opgenomen in het compromis?
Hebben jullie (schriftelijk) moeten bevestigen dat de voorwaarde in vervulling is gegaan? Of is ze automatisch in vervulling gegaan omdat jullie niet voor het einde van de termijn de bankweigering(en) hebben overgemaakt?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

KimSe
Berichten: 697

#64 , 02 aug 2017 18:11

Schadevergoeding en bank gaan absoluut niet samen... ze zullen zich wel wegsteken...

Ik heb klacht ingediend bij de bank waarvan sprake in mijn verhaal...
Hun antwoord was dat ik nooit duidelijk ben geweest in mijn aanvraag... heb nochtans zwart op wit de mails...
Ze geven er wel een draai aan...

Onthou zeker mijn tip van immotheker...

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#65 , 21 aug 2017 17:00

Ja :D
Hier ook, eigenlijk ;). Maar bon, ik besef wel dat we uitzonderingen zijn, zeker aangezien wij 4 jaar geleden ook onze eigen nieuwbouwwoning gekocht hebben.

Ik vind het eigenlijk wel een vreemd verhaal. Toen wij voor een lening gingen, is er geen enkele bank geweest die sprak over het sturen van een schatter. Toen we ook effectief met de bank in zee gegaan zijn waar we zouden lenen, hebben zij geen schatter gestuurd. Onze eigen inbreng was wel iets hoger dan die van de TS, maar wij hebben gewoon het gevraagde bedrag kunnen lenen, zonder meer...
Toen ik 2.5 jaar geleden voor een lening ging, sprak iedere bank over een schatter.
Ofwel lag het aan mijn eigen inbreng (laag), ofwel zijn de banken op dat anderhalf jaar tijd veranderd, ofwel scheelt dit van regio tot regio?
Bij ons, een viertal jaar geleden, geen sprake van schatter. Wij hadden wel een zeer gedetailleerd lastenboek van de bouwfirma (sod) en onze eigen inbreng was ongeveer 40%

Anderejob
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#66 , 22 aug 2017 21:07

Wij hebben 3 jaar geleden nog geleend zonder handgeld.
Zelfs de registratie en notariskosten er nog bijgeleend in een persoonlijke lening op 7 jaar bij dezelfde bank.
Het kan dus nog.

Maar inderdaad ook eerst een schatter moeten komen.

In het verleden ook hetzelfde meegemaakt.

Huis gaan bezichtigen, dan naar de bank die zei dat we met een gerust hart konden tekenen.
Dag erna getekend en terug naar de bank waarop die doodleuk zei dat we de lening toch niet kregen.

Boos worden mag dan niet want dan moet je maar een andere bank zoeken volgens hen.
Nadat we dat verzoek dan maar opgevolgd hebben was de lening bij de andere bank geen enkel! Probleem aangezien we volgens hen bij de grootverdieners hoorden.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”