Collectieve schuldbemiddeling

Jumpie
Topic Starter
Berichten: 39

Collectieve schuldbemiddeling

#1 , 13 jul 2017 21:12

Dag iedereen,

Ik heb een vraagje over het volgende. Er is een collectieve schuldbemiddeling van toepassing. Nu is de aardgas afrekening gekomen en zou er een bedrag terug gestort willen worden. Maar de energie leverancier is op de hoogte van de schuldbemiddeling omdat zij bij de eerste lijst stonden die de advocaat had doorgegeven bij de rechtbank. Maar er is altijd betaald geweest en er is nooit een achterstand geweest bij de energieleverancier van voorschotfacturen en afrekeningen.

Nu wilt echter de energie leverancier het bedrag niet terug storten omdat er dus een CSR is. Zij willen dit bedrag naar de schuldbemiddelaar storten of
de toestemming hebben van de schuldbemiddelaar dat zij dit bedrag naar de klant terug mogen storten.

Als je kijkt dat de ziekenkas wel geld stort van doktersbezoeken dan lijkt het mij sterk dat een energieleverancier dit niet zou doen. Aangezien wanneer de schuldbemiddelaar dit verwacht dan had hij toch sowieso dit laten weten en een rekeningnummer gegeven aan de energie leverancier.

Wat is het juiste en kan men hier iets aan doen dat de energie leverancier wel het bedrag terug naar zijn klant stort. Tevens is de schuldbemiddelaar in verlof tot in augustus, dus toestemming of een rekeningnummer zal er niet vlug volgen.

Gegroet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 14 jul 2017 11:44

Bij CSR zijn schulden aan de energieleveranciers een veel voorkomend geval. Die zijn dus dubbel voorzichtig. In de beslissing van CSR zal waarschijnlijk vermeld staan dat de bemiddelaar op de hoogte moet worden gebracht van elk bedrag dat ontvangen wordt. Zodanig dat die zijn plan eventueel kan aanpassen. Het gaat waarschijnlijk om geen al te grote som, maar ik begrijp de houding van de leverancier. Er is zeker niets onwettigs aan deze werkwijze.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2017 12:16

Als de schuldbemidelaar de energie leverancier elke maand betaald dan word dit naar hun terug gestort.

Bij een dokters bezoek is dit totaal anders u betaald?? de dokter, ondanks je recht heeft op derde betaler systeem begrijp ik niet dat u de dokter moet betalen?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”