7 jaar collectieve

Angela1984
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

7 jaar collectieve

#1 , 28 jun 2017 14:43

In 2012 kocht ik met mijn partner een huis, elks 50/50.
Een jaar later gingen we na 7 jaar uit elkaar,vele pv's werden opgemaakt tegen hem en werden mijn zoontje en ik voor de keuze gezet door het caw om te verhuizen of naar een vluchthuis te gaan.
Ik nam wat ik nodig had en vertrok,hij bleef daar wonen.
Na een jaar dat hij daar alleen woonde was ons huis zo verwaarloosd en afgebroken,dat het 50000€ onder de prijs verkocht moest worden.
Onze lening op de bank is dus nog 50000€.
Doordat ze zogezegd zijn adres niet kunnen vinden,moet ik voor alles alleen opdraaien.
Dit terwijl ik zijn adres al heb doorgegeven aan mijn advocaat.
Nu zit ik sinds september 2016 in collectieve en moet ik 7 jaar afzien voor hem.
Terwijl ik maar voor 50% tekende en 50% aansprakelijk zou moeten zijn.
Kan ik hier echt niks tegen doen zodat hij 25000€ moet betalen en ik ook in plaats van dat ik 50000€ alleen moet betalen omdat ze hem zogezegd niet kunnen vinden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 28 jun 2017 14:50

Bank mag zelf kiezen we ze voor de totaliteit van de schulden aanspreken, dat is nu eenmaal het principe van hoofdelijke aansprakelijkheid. U kan op uw beurt de helft op uw ex proberen te verhalen. Laat dit aan uw advocaat over.
"sowieso" schrijf je zo.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 28 jun 2017 14:58

Ik ben vrij zeker dat u niet voor 50%, maar voor 100% aansprakelijkheid gaat hebben getekend. Het is uiteraard frustrerend, maar vanuit standpunt van de bank is het natuurlijk logischer dat ze voor de gemakkelijke oplossing gaan.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 28 jun 2017 23:10

Heeft mijnheer geen werk - auto - familie?
Is in die gevallen toch te achterhalen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”