rechten als schuldeiser

Un-justice
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

rechten als schuldeiser

#1 , 26 jun 2017 14:12

mag ik het boekhoudjournaal opvragen bij de schuldbemiddelaar van mijn ex?

Het afbetalingsplan dat werd opgemaakt, over tien jaar, om mij elke 3 maand een schamele 600 euro te storten, moest in maart beginnen. Doch tot op heden heb ik nog geen euro gezien.

Er is geen geld is mijn antwoord...

Is het niet zo dat als men zich niet houdt aan het afbetalingsplan ik daar iets kan tegen doen? Ik heb meer dan 23000 euro nog tegoed van mijn ex, meneer stond erop dat hij zijn huis kon houden, daar deed hij zogezegd alle mogelijke inspanningen voor...

tarara, meneer werkt zelfs niet meer maa staat aan de dop, en woont ondertussen officieel samen met een vrouw, dus zeg maar dat hij het er goed van neemt op die manier, zijn zwart werk er nog eens bijgerekend...

ondertussen is het al zover gekomen dat ik nu zelf grote financiele problemen heb en niet anders meer kan dan in schudbemiddeling, of zelfs collectieve te gaan...

Het is allemaal heel bewust hun manier van werken, dit om mij financieel ten gronde te richten, en alles lijkt toegelaten te zijn

dit kan toch onmogelijk zo blijven duren? Wat kan ik hier tegen doen? Men respecteert het afbtalingsplan niet, iemand die mij hier wat raad in kan geven aub? klacht neerleggen bvb voor de ganse opzet van collectieve etc, kan dit?

alvast dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2017 14:37

Is u ex in het collectieve schuld regeling (bemiddeling) ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Un-justice
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2017 14:40

ik dacht dat dit wel overduidelijk was in mijn post? Of vergis ik mij?

JA. dat is hij inderdaad, in collectieve schuldbemiddeling.

nu we dit nog eens bevestig hebben, is er mss iemand die een serieus en vooral nuttig antwoord zou kunnen geven aub?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 26 jun 2017 14:44

Wat houden die schulden in, lening of gaat het over onderhoudsgeld.
Na 10 jaar is u ex zijn csr ten einde en schuldenvrij behalve voor onderhoudsgeld.
Waarom zo lang wachten om te reageren.
Voor zwartwerk kan je actie ondernemen, maar dat levert u helaas niets op.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2017 14:55

Als je ex in de CSR zit kan hij daar geen gevolg aan geven, en is de schuldbemiddelaar die dit regelt, en als hij uit de CSR is , dan is het zoals sloeberken al schreef !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

reintje
Berichten: 86

#6 , 26 jun 2017 15:20

Waarom zo lang wachten om te reageren.
Ik vind drie maanden nu toh niet zo lang, hoor, zeker niet als de ex maar 1 keer om de drie maanden moet storten?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 26 jun 2017 18:53

Waarom zo lang wachten om te reageren.
Ik vind drie maanden nu toh niet zo lang, hoor, zeker niet als de ex maar 1 keer om de drie maanden moet storten?
Het afbetalingsplan dat werd opgemaakt, over tien jaar, om mij elke 3 maand een schamele 600 euro te storten, moest in maart beginnen. Doch tot op heden heb ik nog geen euro gezien.
Beter even de openingspost van TS lezen, 10 jaar geleden of begrijp ik het verkeerd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 26 jun 2017 19:19

Ik had begrepen dat het afbetalingsplan in maart zou beginnen, om dan 10 jaar te duren...

aroner
Berichten: 23

#9 , 28 jun 2017 21:37

Ik had begrepen dat het afbetalingsplan in maart zou beginnen, om dan 10 jaar te duren...

Zo lees ik het ook. Het is een plan dat loopt over 10jaar dat begon in maart, nu 3 maanden terug.

OP de vraag om dat dossier in te zien, ik denk dat je als schuldeiser in dit geval, dat niet mag en kan.

Franciscus
Berichten: 38592

#10 , 28 jun 2017 21:43

Er is toch een vonnis ...daar staat dat in.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 28 jun 2017 23:08

Ex is in crs de looptijd is max 7 jaar maar geen 10 jaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 29 jun 2017 09:36

ik denk dat er hier een communicatie fout zit!

Ik denk dat het vonnis en akkoord van TS dateert net VOOR de CSR.

Maar als dit zo is dan zit dit bij de schulden boedel van het csr e, is dit akkoord of vonnis zelfs niet meer geldig, enkel het vonnis en regeling van het CSR is nu toepasselijk .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 29 jun 2017 10:12

Van welke datum is u ex in csr, het is pas vanaf 2de jaar dat er betalingen kunnen gebeuren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

aroner
Berichten: 23

#14 , 29 jun 2017 22:40

De eerste zin kan je uit opmaken dat de bemiddelaar dit heeft besproken.
Maar gaat die een plan opstellen voor 10 jaar als hij maar 7jaar in CSR zit?
Of de ex zou dit plan zonder de bemiddelaar moeten gemaakt hebben, maar dit zou dom zijn.
ik denk dat er hier een communicatie fout zit!

Ik denk dat het vonnis en akkoord van TS dateert net VOOR de CSR.

Maar als dit zo is dan zit dit bij de schulden boedel van het csr e, is dit akkoord of vonnis zelfs niet meer geldig, enkel het vonnis en regeling van het CSR is nu toepasselijk .

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”