Probleem lening vmsw

Panda86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Probleem lening vmsw

#1 , 25 mei 2017 20:11

Ik heb een groot probleem aangaande een lening bij de vmsw.

Situatie is als volgt:

Pand (appartement) gekocht, compromis (bijna) 4 maanden terug ondertekend.

Lening aangevraagd bij vmsw, reeds goed gekeurd na het doorlopen van de ganse procedure.

Het desbetreffende pand ligt in een blok met twee panden, één zal ik aankopen het andere is behoort toe aan iemand anders die het destijds ook heeft aangekocht. De onderliggende garage is één geheel en word gemeenschappelijk gebruikt met de andere eiegenaar.

Nu volgende week moet de akte onderekend worden en deze week kreeg ik de melding van mijn notaris of ik contact gegevens had van de andere eigenaar. Nu blijkt dat VMSW de andere eigenaar bij op de kredietakte wil zetten voor

Nu blijkt dat vmsw wil dat de garage mee in de hypotheek wordt gezet omdat ik het volledige bedrag ontleend heb. Nu is het zo dat je niet een deel vd garage in de hypotheek kan zetten maar dus in zijn geheel, ies wat quasi onmogelijk is aangezien deze gedeeld zal worden met de bovenliggende buur.

Deze heeft ook bij zijn notaris navraag gedaan en die heeft hem dat dan weer afgeraden om te doen want bij een eventuele gedwongen verkoop zal het niet zo eenvoudig zijn om deze terug te belachtigen.

Nu op dit moment zie ik geen oplossing meer en met de feestdag vandaag en morgen de brugdag wordt het allemaal vrij kort dag om nog alles geregeld te krijgen tegen begin volgende week.

Dus wat advies zou zeker van pas kunnen komen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding