Schrappen mede ontlener

Harre
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schrappen mede ontlener

#1 , 23 mei 2017 10:38

Hallo,

Mijn partner en ik gaan scheiden met een EOT.
We hebben samen een lening lopen voor de wagen.
Ik neem de wagen en de lening over, dit gaat zo genoteerd worden in de EOT.
Mijn partner wil haar naam laten schrappen uit de lening (begrijpelijk) maar volgens de bank kan dit niet, ook al staat het duidelijk vermeld in de EOT dat ik de lening verder alleen afbetaal.
Klopt dit?

Gr,
Harre

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 23 mei 2017 11:05

De bank is niet veroordeeld om u ex te schrappen van de lening, indien jij niet betaald, kan u ex u dagvaarden om de eventuele betaalde sommen en kosten terug te vorderen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2017 11:40

U ex blijft borg staan voor deze lening
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#4 , 23 mei 2017 22:16

Zou wat simpel zijn he. U sluit een contract af met een kredietgever. Die is bereid om u een bepaalde som te lenen over een afgesproken termijn. U levert als tegenprestatie het gegeven dat u beiden medekredietnemer bent. Na enige tijd bedenkt us zich en soreekt u met uw ex een aantal zaken af. Uiteraard zonder dat eerst met de kredietgever af te toetsen. En dan verwacht u dat de kredietgever de contractvoorwaarden - waarmee u akkoord was - in zijn nadeel zal verzwakken....
Dat zal dus niet gaan. Twee mogelijkheden : ofwel beëindigt u het contract en steekt u gelijk over. Dat betekent het geld terugbetalen. Ofwel vraagt u bij dezelfde of een andere bank een nieuw krediet enkel op uw naam. Alsdan zal een kredietbeslissing genomen worden die positief of negatief kan zijn. Bij positieve beslissing neemt u een nieuwe lening waarmee u de bestaande terug betaalt. dan is uw ex uit het beeld. Een aantal banken hebben dat specifiek voorzien in hun produktaanbod.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Harre
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2017 13:01

Nieuwe lening is geen probleem. Enkel, ze willen een persoonlijke lening verkopen(die hebben ze al toegezegd) ipv een lening voor een nieuw voertuig (minder dan 2 jaar) en daar wringt bij mij het schoentje.
Een persoonlijke lening is veel duurder...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 24 mei 2017 17:08

Betaal gewoon u lening verder, is u ex die actie moet ondernemen als ze eraf wil.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#7 , 24 mei 2017 19:19

Betreft inderaad geen financiering voertuig, maar overname financiering. Reden dat die duurder zijn is dat er aantoonbaar meer wanbetalingen in dat segment plaatsvinden. In veel gevallen betaalt één partner autofinanciering inderdaad verder af. Is doorgaans nog korte restlooptijd. In kortlopend krediet worden bij mijn weten nooit kredietnemers geschrapt. Dit zijn standaardovereenkomsten die niet aanpasbaar zijn. Dit in tegenstelling tot bvb woonkredieten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”