Borg in de problemen

Ashkay245
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Borg in de problemen

#1 , 16 mei 2017 14:38

Hey ,

Mijn vriend zijn ex heeft 2 kredieten geopend bij [een bank] mijn vriend stond borg.
Nu draait hij al bijna 2 jaar alleen op voor die schuld door loonbeslag omdat madam haar adres in Roemenië staat maar werkt wel hier in den horeca ... vandaag terug nen brief gekregen vd deurwaarder dat mijne vriend alles ineens moet betalen! Ze houden sommige maanden over de 1000€ af dit is toch niet meer menselijk :-(. Plus zie je het bedrag amper naar beneden gaan!Nu gaat mijn vriend in collectieve schuldbemiddeling gaan. Kunnen ze dan nog iets van mij pakken? Hij woont mee op mijn adres.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2017 14:50

Als hij in het collectieve gaat zal hij einde maand veel minder overhouden dan nu het geval met loonbeslag is, daar over zeker goed nadenken, het collectieve is niet om te lachen, al je inkomen gaat naar de bemiddelaar en u krijgt amper een leefloon. die veel minder is dan wat hij nu krijgt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 16 mei 2017 14:58

Dit forum dient niet om organisaties dieven te noemen. Het is uw vriend die voor de schulden aansprakelijk is, zij innen ze enkel.

Reclame

Ashkay245
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mei 2017 16:23

Dit forum dient niet om organisaties dieven te noemen. Het is uw vriend die voor de schulden aansprakelijk is, zij innen ze enkel.


Das waar maar ze zijn gewoonweg onmenselijk en heel onbeschoft ... volgens onze advocaat zetten ze zo de mensen onder druk om ng meer te krijgen, en ja als je schuld aangaat moet je d'r voor opdraaien . Maar er zijn grenzen ....

Ashkay245
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mei 2017 16:25

Als hij in het collectieve gaat zal hij einde maand veel minder overhouden dan nu het geval met loonbeslag is, daar over zeker goed nadenken, het collectieve is niet om te lachen, al je inkomen gaat naar de bemiddelaar en u krijgt amper een leefloon. die veel minder is dan wat hij nu krijgt



Heb ik ook al gehoord maar nu is het een straatje zonder einde door de hoge interesten ..
Vervalt deze niet bij collectieve ? En wrm blijft die ex eronder uitmuizen??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mei 2017 16:42

Wat de intresten zijn dit is in alle gevallen anders, dit beslist de rechter, er komen geen kosten meer bij dit is juist maar je bent ook aan handen en voeten gebonden gedurende 5 jaar !

En vergeet niet dat de schuldbemiddelaar niet voor niks werkt, dit is ook een groot bedrag per jaar hoor.

§ 2. De staat van ereloon, emolumenten en kosten van de schuldbemiddelaar komt ten laste van de
schuldenaar en wordt bij voorrang betaald.

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ashkay245
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mei 2017 17:18

Wat de intresten zijn dit is in alle gevallen anders, dit beslist de rechter, er komen geen kosten meer bij dit is juist maar je bent ook aan handen en voeten gebonden gedurende 5 jaar !

En vergeet niet dat de schuldbemiddelaar niet voor niks werkt, dit is ook een groot bedrag per jaar hoor.

§ 2. De staat van ereloon, emolumenten en kosten van de schuldbemiddelaar komt ten laste van de
schuldenaar en wordt bij voorrang betaald.



Pff we kunnen niet anders op de moment ook omdat mijn vriend er alleen voor moet betalen ze pakken waar ze kunnen pakken e :-( is al in gang gezet collectieve ... mss 1 voordeel dat ik er niet mee in stap

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 16 mei 2017 17:21

Bij collectieve schuldenregeling vervallen alle intresten en kosten, schuldbemiddelaar kost ongeveer €1200 per jaar.

http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... enregeling

http://economie.fgov.be/nl/binaries/Col ... -81307.pdf
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Ashkay245
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 mei 2017 17:28

Bij collectieve schuldenregeling vervallen alle intresten en kosten, schuldbemiddelaar kost ongeveer €1200 per jaar.

http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... enregeling

http://economie.fgov.be/nl/binaries/Col ... -81307.pdf
Dank u voor de info.

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 16 mei 2017 23:27

Als die vrouw echter illegaal in België verblijft - dan heeft ze hier ook een adres - een rekening en dus inbare gelden... firmalkan dan ook achter haar gaan.

Zij is in eerste instantie aansprakelijk.
Uw vriend kan haar ook in gebreke stellen om centen ook van haar terug te bekomen.

LST
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#11 , 19 mei 2017 01:14

Als je vriend in collectieve schuldenregeling gaat, zullen de schulden sneller worden afgelost omdat de loop van de interesten en de inningsprocedures (en dus ook de deurwaarderskosten) worden stopgezet. Hierdoor kan er ook geen beslag meer worden gelegd op jouw goederen, tenzij je zelf schulden hebt.

De hoogte van het leefgeld dat je vriend zal ontvangen van de schuldbemiddelaar zal afhangen van de gezinssituatie, hoogte van de schulden, duur van de schuldenregeling, ... Ga er zeker niet vanuit dat je vriend meer zal overhouden - met zijn akkoord kan het zelfs minder zijn.

Kortom, een schuldenregeling zal jullie financiëel comfort op korte termijn niet verbeteren, maar is op langere termijn (5 à 10 jaar) een véél betere oplossing dan veelvuldige inningsprocedures door verschillende schuldeisers.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”