schuldbemiddeling

fb85
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

schuldbemiddeling

#1 , 23 apr 2017 15:37

Beste,
Ik weet niet of iemand mij hier mee kan helpen maar daarom stel ik deze vraag hier.
In 2008 heb ik samen met mijn vrouw een huis aangekocht.
In de periode van aanvraag was ik werkzoekende en kon maar op 1 voorwaarde een lening krijgen : minstens 1dag aan het werk zijn met contract dan pas kon de bank medewerker een goedwoordje doen om mijn lening goed te keuren.
Later bleek dat de bankmedewerker en de eigenaar van de woning goed bevriend waren en heb ik 50000euro korting op het huis gekregen . Zonder er bijna te denken ben ik hier mee ingestemd en ok , huisje gekocht, huis leek tip top inorde op de vensters na.
Dus gaan we ook nog een renovatielening aan van bijna 25000euro . laten nieuwe vensters zetten en keuken endergelijke .
Na ongeveer 6 maand in het huis te wonen komen er scheuren in de muren en vloer te zitten.
Een aannemer laten komen en kreeg duidelijk te horen dat we met een grondverzakking zaten. Daar veel ik bijna van mijn sus. We zaten met 3 kleine kinderen en volledig in paniek natuurlijk .

Bij het nazien van ons akte hebben we getekend met zichtbare en onzichtbare gebreken. Dus hier valt helaas niets meer aan te doen.
Er in blijven wonen was geen optie en voor te verbouwen was er helaas geen geld.

Toen hebben we besloten om te verhuizen en te huren en het huis proberen te verkopen .
Dit staat nu al 5jaar te koop zonder resultaat.
Een 2 tal jaar beslist te stoppen met betalen en in schuldbemiddeling te gaan .

Nu mijn vraag is wat kan ik nog verder ondernemen?
Is de bank ik fout en mochten ze mij de lening niet goedkeuren wegens geen werk of kom ik voordeliger uit door uit collectieve te stappen en beroep te doen op bescherming van het niet beslagbaardeel met 3 kinderen ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding