mijn broer betaalt niet mee voor hypotheeklening

frisco
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

mijn broer betaalt niet mee voor hypotheeklening

#1 , 11 apr 2017 01:32

Heb 11 jaar geleden een huis gekocht met mijn broer hij woont er momenteel in.We hebben ruzie gehad en de probleem is dat hij niet wilt meebetalen en verkoop ziet hij ook niet zitten.Dit duurt al een geruime tijd.Maar heb in 2013 een onderlinge overeenkomst laten tekenen dat als het huis verkocht wordt 90 procent van de kapitaal voor mij blijft.mijn vraag is of ik dit kan aanvechten bij de rechtbank om die huis te verkopen zelfs als hij het niet wild.Ik kan aantonen dat hij niet meebetaald heeft omdat hij geen inkomsten heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 11 apr 2017 19:54

Best een advocaat nemen. Intussen in de mate van het mogelijke blijven betalen en betalingsbewijzen bij houden.
Niemand kan verplicht worden in onverdeeldheid te blijven. Los daarvan lijkt me die onderhandse overeenkomst aanvechtbaar. gesteld dat hij zijn normale betalingen een tijd lang uitvoerde, is er ook door zijn betalingen kapitaalsopbouw gebeurd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”