stopzetten collectieve schuldbemiddeling

charlotteke123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

stopzetten collectieve schuldbemiddeling

#1 , 12 mar 2017 03:42

Hey

Ik zit sinds 2013 samen met mijn man in collectieve schuldbemiddeling. Wok zouden deze moeten doen tot 2020. Nu willen wij vroegtijdig stoppen. Mijn man jeeft een arbeidsongeval gehad en zit nu al twee jaar op de verzekering... ik heb proberen te studeren maar dit is niet gelukt ik ben nu werzoekend in wachttijd. Er is voor mijzelg een kwijtschelding aangevraagt en voor mijzelf en mijn man een tenlastelegging van erelonen en kosten bij de fod economie. Nu willen wij overgaan naar sociaal beslagrecht en effectief onze schulden betalen. Hoe zit dit met de interesten en de verjaringstermijnen van bepaalde boetes gelden die van het begin... betalen we ook de erelonen dan....ik werk niet en we hebben drie kinderen is dit een goede stap

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 12 mar 2017 08:46

Kosten en intresten komen allemaal terug bij stopzetting csr.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

charlotteke123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2017 12:27

Ja dat weet ik maar aangezien sommige boetes een verjaringstermijn hebben kan ik deze ontlopen ...?

Reclame

charlotteke123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2017 12:28

Zou het slim zijn om te beginnen met sociaal beslag aangezien we maar een inkomen hebben

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 12 mar 2017 18:17

Wat bedoel je met sociaal beslag, neen u boetes zijn niet verjaard, deurwaarder kan ook beslag leggen op u inboedel.
Als je veel schulden hebt kan je twee zaken doen, ofwel blijf je in csr ofwel leef je als god in frankrijk.
Waarom eruit stappen hou vol tot 2020, dat is niet zo lang meer. Eens csr voorbij ben je schuldenvrij.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 mar 2017 19:51

Als je ooit nog iets van jullie leven wil maken dan zal je best doen wat sloeberken schrijft, met 3 jaar ben je er van af!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

charlotteke123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 mar 2017 08:51

Sociaal beslag is bijna hetzelfde als collectieve alleen doe je alles zelf worden u schulden ook afbetaald en krijg je geen heropening. Fus beslag op ke loon behhalve wettelijk minimum. Betaald advocaat om deurwaarders weg te houden... op alle boetes staan een vervaldatum.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”