fraudeleuze buitenlandse trasacties

Creesje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

fraudeleuze buitenlandse trasacties

#1 , 06 mar 2017 14:18

Ik had een kredietkaart van Buy Way, en heb daarmee aankopen gedaan bij een electrozaak.
die aankoop werd gedaan in 2014, op 6 juni 2016 krijg ik van betrokken bank een een brief waar in ze verwijzen naar een openstaand saldo van 403 Euro
bij nazicht zie ik dat er buitenlandse transacties zijn gebeurd, via domicilering , hiervoor heb ik nooit toestemming gegeven en heb de kredietkaart ook nooit gebruikt voor andere doeleinden.
Zijn er nog mensen die hiermee te maken hebben ,
Welke stappen kan ondernemen ?

thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2017 15:19

op 6 juni 2016 krijg ik van betrokken bank een een brief waar in ze verwijzen naar een openstaand saldo van 403 Euro
En u komt nu pas met die vraag? We zijn ondertussen 9 maand verder? :shock:
bij nazicht zie ik dat er buitenlandse transacties zijn gebeurd, via domicilering , hiervoor heb ik nooit toestemming gegeven en heb de kredietkaart ook nooit gebruikt voor andere doeleinden.
Wat wil u eigenlijk zeggen? Weet u wie de aankopen gedaan heeft met die kaart, of vermoed u fraude? In het laatste geval kan u dit aangeven bij de politie en dit vervolgens opnemen wet de credit card maatschappij. Maar ook daar zal u de vraag gesteld worden waarom u pas 9 maanden na datum actie onderneemt, vrees ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Creesje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2017 17:15

Ik heb alles al eerder in het werk gezet , klachten ingediend bij politie, tegen de bank , een meldpunt aangemaakt, ik ben er al mee bezig van juni 2016.
ik vermoed fraude of oplichting, de betreffende maatschappij neemt geen enkele verantwoordelijkheid, daarom ook mijn vraag
en er zijn geen buitenlandse aankopen gebeurd door mij met die kaart

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 06 mar 2017 17:29

Ik kan hier ook niet veel aan vastknopen.
Kende deze kaart niet en blijkbaar is het een MasterCard waarbij je zelf kan kiezen wanneer je je krediet aflost.
Maar als er andere verrichtingen zijn geweest (andere dan die van 2014) moet je toch een uitgavenstaat gekregen hebben op het einde van die maand, met alle details erbij? (begunstigde, datum, plaats) Wanneer precies zijn die frauduleuze verrichtingen dan gebeurd?
Heb je de kaart meteen na de frauduleuze transacties laten blokkeren en meteen contact opgenomen met de uitgever van de kaart om de transacties te betwisten? Normaal is er een termijn waarbinnen je moet reageren om transacties te kunnen betwisten. En als je te lang wacht kan het te laat zijn..
Bovendien vermoed ik dat bij deze uitgever de interesten bij late betaling behoorlijk kunnen oplopen...

artemis
Berichten: 3293

#5 , 06 mar 2017 19:20

Ter aanvulling: tussen '2014' en juni 2016 (wanneer ze je verwezen naar het openstaand saldo) ligt 1,5 jaar! Daarom is het van cruciaal belang te weten op welke datums de betwiste transacties hebben plaatsgevonden om je enige raad te kunnen geven.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”