X Krediet, gebruik bankkaart te laag

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

X Krediet, gebruik bankkaart te laag

#1 , 28 feb 2017 15:12

Ik viel zonet van mijn stoel ...

Kreeg een mail van x dat het "voordeeltarief" niet meer zou worden toegepast gezien ik te weinig verrichtingen doe met hun zichtrekening. Er zouden minstens 10 verrichtingen per maand moeten gebeuren.

Zijn er nog gevallen bekend?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2017 15:39

Als gepensioneerde heb ik dit ook niet of juist gepast, ondanks ik 5 maal benzine tank.

om te antwoorden op je vraag, veranderen naar een grootbank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 28 feb 2017 15:49

Als dat een van de voorwaarden is, wat is dan het probleem?

Reclame

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

#4 , 28 feb 2017 16:06

@LeenW: Als je minder dan 10 verrichtingen doet is dat een probleem ... ga niet alle dagen naar de winkel en ben ook klant bij andere banken dus ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 feb 2017 16:10

De reden zal zijn dat veel mensen meer dan 1 bank hebben en zodoende veel rekeningen weinig gebruikt word.

En de banken verdienen zeer weinig tot niks aan zo rekeningen, die kosten voor de bank alleen maar geld.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 28 feb 2017 20:57

Je bent wel - misschien zonder het te beseffen - akkoord gegaan met hun voorwaarden. Banken moeten nu eenmaal ergens hun (vele ;-)) geld verdienen.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#7 , 28 feb 2017 21:29

Klanten proberen door "shopping gedrag" kortingen/voordelen te realiseren. Dat is uiteraard hun goed recht. Omgekeerd is er ook een tegenbeweging bezig waarin banken enkel nog investeren in die klanten die hen als hoofdbank/gezinsbank kiezen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Fortuin
Berichten: 1013

#8 , 28 feb 2017 23:46

Klanten proberen door "shopping gedrag" kortingen/voordelen te realiseren. Dat is uiteraard hun goed recht. Omgekeerd is er ook een tegenbeweging bezig waarin banken enkel nog investeren in die klanten die hen als hoofdbank/gezinsbank kiezen.
Moest de gemiddelde grootbank effectief nog moeite doen in plaats van iemand eerst altijd proberen "af te rippen" voor je een deftig voorstel krijgt, dan zou men misschien dat gedrag ontmoedigen.

Men mag aan mij iets verdienen, maar niet overdrijven ook. Een gemiddelde wisseling van gelden kost bij een grootbank 3% van het te wisselen bedrag. Via een gespecialiseerde broker kan dat aan minder dan 0.2%. Als ik daarmee naar een grootbank ga en zeg, schrijf maar €XX,XXX over naar voornoemde broker, dan wisselen ze opeens wel zonder problemen aan 0.2%. Dat is m.a.w. gewoon belachelijk, en geen klantenrelatie. Dan pers ik omgekeerd ook graag de citroen uit.

Moest iedereen wat normaal doen, dan zou ik geen probleem hebben om bij 1 bank alles te doen, en meer te betalen. Maar zo'n gedrag is echt belachelijk. Dat is de maatschappij waarin we vandaag leven.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”