Vergoeding bewindvoerder meer dan mijn maandloon

Lucasgrunenwald
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Vergoeding bewindvoerder meer dan mijn maandloon

#1 , 17 feb 2017 21:38

Bewindvoerder schrijft 1285 euro over van mijn naar zijn bankrekening met daarbij de mededeling: " vergoeding bewindvoering 2016. Ik heb dit moeten vernemen via mijn bankafschriften. Ik heb geen jaarlijks rapport gezien, ik weet niet hoe hij aan bedrag komt. Normaal gezien is dit toch 3% van mijn inkomsten? Ik heb een maandelijks inkomen van 1168 euro. Hij heeft wel de waarborg die een verhuurder niet wilde terug even via de rechtbank teruggekregen. Maar als dat de verklaring is had ik goedkoper af geweest had ik de waarborg gewoon laten gaan.

Kan iemand mij helpen? Ik ben lichtelijk radeloos.

Groeten

Lucas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 19 feb 2017 09:45

Ben jij zelf de persoon die onder bewind staat ?

willyboy
Berichten: 897

#3 , 19 feb 2017 11:50

Een bewindvoerder krijgt 3 procent om je dossier te beheren . Eens buiten zijn huis voor uw zaak kost het 150euro/uur . Als hij alles moest doen voor 3 procent ..dan waren er geen bewindvoerders . (door vredegerecht aangestelde advocaten).

Reclame

Lucasgrunenwald
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 feb 2017 21:07

Ik weet wel dat er extra kosten kunnen aangerekend worden, maar wat rekent hij dan allemaal wel niet aan als extra kosten? Het hele jaar met geen woord reppen over mogelijke extra kosten, nooit laten weten wanneer hij iets deed dat buiten bewindvoeting valt en als zoiets deed wat niet anders kan als ik zie hoeveel hij zichzelf toekent. Hij moet toch eerst goedkeuring vragen aan de vrederechter en die bepaald dan toch o hetgeen hij extra voor vraagt al dan niet als buiten gewone actie geldt of als een on deel van zij gewone takenpakket. Ik heb nog niet eens een jaarrapport ontvangen (heb ik intussen aan griffier gevraagd) -Ik vind het verre van normaal dat hij mij op alle gebied in het ongewisse laat. Behalve mijn bankafschriften, maar die komen meestal een maand achter dus ik nooit op de voet volgen wat met mijn geld gebeurt.

willyboy
Berichten: 897

#5 , 20 feb 2017 09:04

De bewindvoerder hoeft zich enkel te verantwoorden bij de vrederechter . Niet aan persoon die onder bewind staat .

Lucasgrunenwald
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 feb 2017 11:26

@ willyboy:

controle van de jaarlijkse bewindvoering en verslag
Elk jaar en bij het beëindigen van zijn mandaat moet de voorlopige bewindvoerder rekenschap geven van zijn beheer aan de
vrederechter én aan de beschermde persoon.

Bron: Advocatenkantoor Elfri De Neve

Ik heb het rapport kunnen doorlezen. Uiteraard goedgekeurd door vrederechter. Tenslotte zijn vrederechters ook advocaten, dus collega's en die helpen elkaar. Dat dit op de kap gebeurt van degene die ze horen te beschermen doet hen niks want hun normbesef is zo vervaagd dat ze nauwelijks goed van kwaad kunnen onderscheiden. Het lastige is dat ze hierdoor zelf niet beseffen wat ze verkeerd doen. En dan zijn ze verrast dat het vertrouwen in het gerecht ei zo na onbestaande is. Doet me wat denken aan de schaamteloze zelfverrijking waaraan menig politicus zich bezondigt.
Laatst gewijzigd door Lucasgrunenwald op 20 feb 2017 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

willyboy
Berichten: 897

#7 , 20 feb 2017 11:39

De praktijk zal je het nodige info geven .

Lucasgrunenwald
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 feb 2017 11:47

Ik heb mijn repliek aangepast. Ik heb me vergist in U. Excuseer;

willyboy
Berichten: 897

#9 , 27 feb 2017 12:01

De bewindvoerder heeft de macht om je tegoeden van bank te veranderen .

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”