Loonbeslag en afbetalingsplan

ktmj
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag en afbetalingsplan

#1 , 04 jan 2017 13:36

De situatie is al volgt, ik had bij een deurwaarder een afbetalingsplan lopen voor 2 dossiers, dit afbetalingsplan €375 bedroeg voor beide dossiers samen.

Nu kreeg ik voor een derde dossier een loonbeslag bij een andere deurwaarder en heeft de eerste deurwaarder zich ook gemeld bij deze deurwaarder waardoor mijn loonbeslag voor deze 3 dossiers gebruikt kan worden.

Nu krijg ik vandaag van de eerste deurwaarder een schrijven dat ik al 2 maanden geen aflossing gedaan heb. Logisch, want ik ging er van uit dat dit verviel op het ogenblik dat mijn loonbeslag ook gebruikt werd voor deze dossiers (deze deurwaarder heeft intussen wel €1055 ontvangen uit loonbeslag).

De vraag is nu als volgt: aangezien ik door dit loonbeslag het strikte wettelijke minimumbedrag krijg (ongeveer €1200) en dat er uitbetalingen gebeuren die ruimschoots het afgesproken bedrag overtreffen (€1055 ipv €750 over een periode van 2 maanden), kan ik dan alsnog verplicht worden om maandelijks af te betalen. Telefonisch contact met de eerste deurwaarder leert me dat hij dit verwacht, de betalingen uit loonbeslag zijn voor hem extra afkortingen. Op deze manier blijft er natuurlijk van mijn resterend maandloon heel weinig over en heb ik schrik dat ik in extra problemen ga komen.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding