Autolening laten aanpassen

Happypascaleke
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Autolening laten aanpassen

#1 , 30 dec 2016 18:09

Onze zoon is recent uit elkaar gegaan met zijn vriendin. Samen hadden ze een Autolening aangegaan voor een nieuwe wagen bij BNP parisbas waarvoor ze elkeen een apart document moesten ondertekenen.
Nu zijn ze overeen gekomen dat hij de wagen zou houden en de lening verder zou gaan afbetalen.
Telefonisch vertelde Alpha Credit mij dat dit geen probleem kon zijn, en dat het huidige contract op 0 kan gezet worden en er dan een nieuwe zou opgestart worden met enkel de gegevens van mijn zoon, en dit zonder enige interesten.
Spijtig genoeg vertellen ze mij bij ons agentschap dat dit niet mogelijk is en hij zijn huidige lening met JKP van 1,9% moet volledig afbetalen met extra kosten (1%) en dit bedrag opnieuw moet financieren met een persoonlijk lening aan 4,32 %.
Kan iemand dit bevestigen of zijn er andere mogelijkheden. Eventueel terug financieren met nieuwe Autolening of lening 2dehandswagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 01 jan 2017 19:59

Een tweede autolening is idd niet haalbaar. Een nieuwe lening zal immers dienen om een schuld af te betalen. Indien hij verantwoordelijkheidszin heeft, zorgt hij ervoor dat de bestaande lening gewoon wordt afbetaald. Best ook dat hij in een document to. zijn ex-vriendin verklaart dat hij alle schuld zal dragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”