Raadsman CSR van ex reageert niet

LP2806
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Raadsman CSR van ex reageert niet

#1 , 15 dec 2016 10:24

Na de scheiding is mijn ex-partner in een CSR gestapt. Omdat hij achterstal had met het betalen van alimentatie, ben ik één van de schuldeisers. Helaas is er nog geen akkoord over de berekening van het achterstallige bedrag, dus is er wel een provisie aangelegd maar wordt die niet uitbetaald.
Ondanks de herhaaldelijke brieven van mijn eigen raadsman (pro deo), heeft de tegenpartij het afgelopen half jaar (!) geen teken van leven meer gegeven.
Hoe kan ik de tegenpartij ertoe bewegen de onderhandelingen over het correcte achterstallige bedrag opnieuw op te nemen?
Waar kan ik terecht met mijn probleem van een raadsman die niet reageert?
Wat zijn de mogelijke consequenties voor een raadsman die blijft weigeren te reageren op mijn pogingen om te onderhandelen en tot een akkoord te komen?

Hartelijk dank voor jullie reacties en adviezen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 dec 2016 12:23

Hoog tijd dat je pro deo-advocaat eens naar de bevoegde stafhouder stapt om klacht neer te leggen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 15 dec 2016 12:40

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 16 dec 2016 18:39

Voor en CSR is de arbeidsrechtbank bevoegd en deze stelt een bemiddelaar aan.
Ik weet niet of u die advocaat bedoeld of de advocaat inzake de echtscheiding ... want naar ik meen doet een bemiddelaar niets aan echtscheidingsperikelen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”