Collectieve

Carine305
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Collectieve

#1 , 08 dec 2016 12:56

Hallo
Heb deze morgen al gepost maar ik denk op de verkeerde plaats
Ik ben sinds 2013 in collectieve dit voor 7 jaar
Verleden week maandag kreeg ik papier van deurwaarder voor een boete van jaar 2011 som 550 euro en 217 euro kosten nu gisteren 9 dagen later stond hij aan mijn deur en heeft beslag gelegd op heel in inboedel om te verkopen in januari
Ik leg hem uit dat in collecieve zit en maar 600 krijg (350 leefgeld en 250 voor kosten)
En krijg als antwoord het is niet omdat je in collectieve bent dat je geen inspanning meer moet leveren ,terwijl ik het met 350 leefgeld moet overbruggen
Nu heb ik woensdagvond afspraak met mijn advocaat en kreeg al als antwoord als ik dit er ook nog moet bijnemen kan ik geen leefgeld meer toestaan
Kan dit allemaal ?ben ten einde raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 08 dec 2016 13:39

Bij collectieve is er een inventaris van u bezittingen, deze kunnen niet in beslag genomen worden. Stuur een mail of AS naar u bemiddelaar met copy beslag van de deurwaarder zodat je bewijs hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Carine305
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 dec 2016 14:27

Maar ik kan toch niet meer gaan afbetalen met 350 of weer schulden gaan maken bij elektriciteit of water

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 08 dec 2016 14:32

Maar ik kan toch niet meer gaan afbetalen met 350 of weer schulden gaan maken bij elektriciteit of water
De deurwaarder zal dit moeten regelen met u bemiddelaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Carine305
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 dec 2016 15:07

Die doet dan de reaktie als hij dit nog moet betalen krijg ik geen leefloon meer

vreemde onwetende
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 dec 2016 20:27

Hoi,

Zelf zit ik ook in csr.
Bij mij worden de schulden voor de start van csr nog erbij genomen.. ik kreeg na mijn start ong een jaar later een factuur van 6000euro.
Dit is zoals bij jou aan de datum te zien dan duidelijk geen nieuwe schuld.
Kwa leefloon heb je het Wettelijk minimum gevraagd?
Ik heb dit gdn via een advocaat pro deo die bemiddelt heeft met de csr advocaat zelf voordat het een zaak werd en dit kwam ook in orde..
Jij hebt recht op het WETTELIJK LEEFLOON MINIMUM.
De deurwaarder mag en kan niks doen ALS je je rechten kent. Ze profiteren van onwetendheid.
Zeg hem dat je in csr zit, geef de gegevens van je csr. En dat is het..
je bent net in csr om je daartegen (wat je nu meemaakt) te beschermen..

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 09 dec 2016 22:24

Boete had geweten 'kunnen' zijn is openbare info zeker voor een rechtbank en bewindvoerder.
Dus kan volgens mij geen probleem zijn.
Was u daar niet van op de hoogte?
Fiscaal - verkeer dan zeker geweten?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”