Csr 2010

Samfy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Csr 2010

#1 , 30 nov 2016 00:53

Beste mensen ,

Ik zit in CSR sinds 25 sept 2010 na mijn scheiding , ik heb altijd een vaste en goed verdiende job gehad .
Mijn laatste jaarverslag csr dateert van jan . 2016 waar toen nog maar 960 € was gespaard ( op 5 jaar !!! ) door de advocate die werd aangesteld destijds maar inmiddels overleed .
Mijn dossier werd snel overhandigd naar een andere advocate waar ik nu wel ( voordien niet ) een goed contact mee heb en alles vlot verloopt .
Bij de vorige kreeg ik 850 € id maand leefgeld , bij de huidige krijg ik er 500 € & als ik een extra nodig heb is het zonder enige tegensparteling dat ik dit doorgestort krijg .

Vorige week kreeg ik een mailtje dat mijn leefloon opgetrokken wordt naar 700 € en dat er van het openstaande bedrag van 6284,32 € nu al reeds 4450 € gespaard is .
Door mijn promotie op het werk verdien ik nu eerlijk gezegd een 300 tot 450 € meer / maand .( mijn 4 de maand in Dec. )

- Heeft iemand een ID hoelang ik nog in CSR kan zitten ?

- Van mijn leefgeld heb ik ook al aardig een centje opzij gezet daar ik bescheiden leef doch niks te kort kom , is het aangeraden dat ik van het gespaarde leefgeld het verschil van 6284,32 - 4450 ... Overschrijf naar mijn advocate dat mijn dossier CSR sneller kan gesloten worden ??


Wat doe ik het best ?

Alvast bedankt voor je tijd en graag tot dan !

Sam Fysariona

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 30 nov 2016 16:05

De looptijd van u crs staat toch in het vonnis van toelaatbaarheid.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Samfy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2016 11:38

Beste Sloeberken ,

Ik heb het vonnis bij mij en er staat enkel de begindatum op alsook stempel van griffie .

GEEN einddatum .

Sam .

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 01 dec 2016 13:21

De wet van 26 maart 2012 heeft een aantal belangrijke wijzigingen aangebracht aan de collectieve schuldenregeling.

Maximumduur minnelijke aanzuivering

De minnelijke aanzuiveringsregeling mag niet langer zijn dan zeven jaar, tenzij de schuldenaar uitdrukkelijk en met opgave van redenen vraagt om de verlenging met het doel bepaalde elementen van zijn vermogen te beschermen en de eerbiediging van de menselijke waardigheid te verzekeren. De rechter beslist over deze aanvraag. In voorkomend geval neemt hij akte van het gesloten akkoord.

Jou csr zal normaal 10 jaar zijn, u bemiddelaar kan dit toch bevestigen wanneer de einddatum is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Ice
Berichten: 240

#5 , 01 dec 2016 17:31

De looptijd van u crs staat toch in het vonnis van toelaatbaarheid.
Er wordt nooit een einddatum vermeld bij de toelaatbaarheid voor en aanvang van CSR...dat kan ook niet zolang er geen aflossingsplan werd opgemaakt..
De minnelijke aanzuiveringsregeling mag niet langer zijn dan zeven jaar (etc....)
maar: er is een termijn van zes maanden voorzien voor het indienen van de minnelijke aanzuiveringsregeling/aflossingsplan (eenmaal te verlengen met nog eens zes maanden mits onderbouwde argumentatie aan de rechter) waar ook geen einddatum wordt vermeld.
Vaak wordt ook de termijn voor dat aflossingsplan niet gerespecteerd: er is een geval waar dat plan er nu na 4 jaar nog steeds niet is...dus als de aanzuiveringsregeling pas begint te lopen na 4 jaar CSR en dan 7 jaar mag duren dan zit je intussen ook al aan 11 jaar.....
Jou csr zal normaal 10 jaar zijn, u bemiddelaar kan dit toch bevestigen wanneer de einddatum is.
Waar baseer je dat op? Is puur afhankelijk van de goodwill van de bemiddelaar en die heeft geen voordeel om zo snel mogelijk een bemiddeling af te handelen, integendeel, als bevoorrecht schuldeiser heeft SB er alle belang bij om zolang mogelijk CSR te rekken om honoraria/onkosten en emolumenten aan te rekenen.

In dit geval kan TS mogelijk beter advies vragen bij de griffier om een verzoek te richten tot de rechtbank voor volledige vereffening van zijn schulden/CSR door toevoeging van zijn gespaarde som aan de rubriekrekening, echter hij vergeet rekening te houden met de kost van de verschuldigde honoraria, die uiteraard nog niet gekend is?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 01 dec 2016 18:41

Ja ok als alles zo is zoals je verteld, moet je dringend naar de griffier van de arbeidsrechtbank die csr uitgesproken heeft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”