Rekening schuldenaar CSR

Hulpverlener
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Rekening schuldenaar CSR

#1 , 22 nov 2016 13:22

Beste forumleden,

Mag iemand die in collectieve schuldregeling zit een eigen bankrekening, buiten deze bij de bemiddelaar, hebben?
Indien zo, mag hij deze dan naar eigen goeddunken beheren?
Indien niet, moet dan alles wat deze persoon ontvangt gebeuren via de rekening bij de bemiddelaar?
Kunnen kleine bedragen cash aan deze persoon betaald worden en zo ja moet hij dan dit melden bij zijn bemiddelaar?

Bedankt alvast voor uw antwoorden.
Vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 26 nov 2016 21:38

Hij mag zeker een eigen bankrekening hebben, kan toch niet zonder hoe zou de bemiddelaar anders zijn leefgeld betalen.
Als zijn inkomsten gaan naar de bemiddelaar. Wat bedoel je met kleine bedragen cash, is dat drinkgeld voor kleine dienst.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Hulpverlener
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 nov 2016 16:33

Het gaat niet om de rekening bij de bemiddelaar, die is natuurlijk nodig maar mijn vraag is de volgende; Mag de schuldenaar buiten de rekening bij de bemiddelaar, nog een andere rekening openen met of zonder medeweten van de bemiddelaar?
Indien dit mag omdat deze rekening noodzakelijk is om zijn leefgeld op te storten, mag hij deze rekening dan ook gebruiken om andere inkomsten te ontvangen?
Bv. Een bedrag van zijn ex. ter compensatie van medische kosten van een kind, moet dat bedrag via de rekening bij bemiddelaar gestort worden of mag dat ook via de extra rekening, of eventueel cash? Indien wel, is de schuldenaar dan verplicht dit te melden aan de bemiddelaar?

Vriendelijke groeten,

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 30 nov 2016 17:02

Die vraag stel je best aan u bemiddelaar, hij moet ermee akkoord gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 30 nov 2016 17:10

U hebt een rekening voor het gekd dat uw bemiddelaar stort.
Bij mijn weten dient alles aan uw bemiddelaar overgemaakt te worden.
Lees uw vonnis eens en zeker de brochure.
Als u gelden =inkomen achterhoudt dan bedriegt u de schuldeisers en kan de bemiddelaar de ontbinding vorderen voor de vrederechter.
Wat terugbetalen gedeelte kosten door ex betreft - indien u die met leefloon hebt betaald lijkt het mij wel dat u dat op die rekening mag ontvangen wel met vermelding van reden. Er zal dus ook een vonnis zijn inzake alimentatie en kosten kinderen. Ik hoop dat uw bemiddelaar dat ook kent.

Het principe is dat u onder curatele staat en het uw bemiddelaar die alhet geld dat naar u toekomt beheerd.

Hou er rekening mee dat via csr alle deurwaarderskosten en intresten al gestopt worden. Meestal gooit de rechter ook alle maningskosten enz er ook uit.
Ik ken een crs waar ongeveer €260.000 werden ingeboekt als niet meer invorderbaar....(nutsbedrijven en horecauitbating).
Maar de gerechtskosten en schadevergoeding naar ex wegens slagen en verwondingen en alimentatie en bijzondere kosten stonden er uiteraard wel in.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”