Schending van leenovereenkomst

Dimitry T
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Schending van leenovereenkomst

#1 , 21 nov 2016 19:38

Hallo iedereen,

Ik schrijf mijn vraag hier neer, aangezien ik te veel aan het twijfelen was bij welke tak van het recht dit onderwerp thuis hoort (consumentenrecht?).

Een tweetal maanden geleden heb ik als particulier een lening gegeven aan een particuliere persoon. Er werd uiteraard een leenovereenkomst opgemaakt, welke goedgekeurd, gelezen en getekend werd door beide partijen. Ik ben dus in het bezit van een leenovereenkomst, voor- en achterkant van de ID-kaart en de laatste twee loonfiches bij de werkgever van de contractant.

De eerste twee te betalen mensualiteiten werden niet uitgevoerd door de tegenpartij en na meermaals contact te hebben opgenomen heb ik hier nog maar bijzonder weinig vertrouwen in.

Ik heb vanavond al een advocaat gecontacteerd om advies in te winnen, maar ik wens mij hier gerust ook even te informeren over de mogelijkheden en liefst verbonden met zo weinig mogelijk kosten.

Ik wens het contract teniet te laten uitspreken door een vrederechter en liefst met alle verbonden gerechtskosten terug te betalen aan mij door de contractant.

Heeft iemand enige (negatieve, helaas) ervaring met dit topic? Kunnen jullie mij raad geven aub?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 21 nov 2016 20:16

Al beginnen met per AS aan te sporen tot betaling en vermelde dat je vervolgstappen zal ondernemen als binnen bv 2 weken niet terugbetaald is. Laat desnoods de advocaat de brief schrijven. Om tijd te winnen in geval de AS niet afgehaald wordt kan je al direct ook een kopie per gewone brief sturen en ernaar verwijzen.

Vredegerecht is voor geldgeschillen maar bevoegd tot 2.500€. t Wordt dus eerste aanleg als t meer is.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”