Het lennen van geld om huur te betalen

Benny wouters
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Het lennen van geld om huur te betalen

#1 , 20 nov 2016 07:52

Ik, N, verklaar hierbij het bedrag van 2025 euro
te lenen van Wouters Benny ,
dit wordt gestort op het rekeningnummer
De terugbetaling hiervan zal gebeuren als volgt:
te beginnen met 25€ maandelijks (gezien de huidige situatie) af te betalen van zodra ik leefloon of dergelijks ontvang (maart/april? 2016)
en te verhogen naar minstens 50€ maandelijks van zodra dit kan en/of ik werk.
Ook indien ik voltijds werk zal dit bedrag herzien worden om te zien of ik meer dan 50€ zou kunnen aflossen indien mogelijk.

Aangezien er aantal jaar geleden het bedrag van 850€ is geleent geweest en Mnr. dit bedrag nu WEL terug eist, zal dit mee verrekend worden in het totale bedrag dat moet afgelost worden; dit komt op een totaal van 2875 € .
Wouters Benny, heeft volledige kennis van de huidige stituatie en weet dat hiermee rekening mee moet gehouden worden.
Ik, N, geef mijn woord dat ik Wouters Benny op de hoogte zal stellen telkens er een verandering gebeurd qua inkomen en dit telkens kan herzien worden om het bedrag te verhogen.

Wouters Benny


Dit is wel de ongetekende versie maar Ik heb de getekende ook nog maar de vrouw ik kwestie komt het contract totaal niet na wat kan ik doen ze zit waarschijnlijk in schult bemiddeling wat zijn mijn opties om mijn geld toch terug te krijgen ? Kan er iemand mij raad. Geven aub ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 27 nov 2016 00:26

Gezien bedrag boven de € 2500 is, is vrederechter vermoedelijk niet meer bevoegd. Tenzij er twee leningsdocumenten bestaan die ondertekend zijn?
Staat op overeenkomst plaats en datum.
Bedrag voluit geschreven?
Door partijen getekend en met de tekst gelezen en goedgekeurd door de lener?
Staat erin wat er dient te gebeuren wanneer niet betaald wordt - en wanneer de betalingen dienen te beginnen.
Is er aan de lener al een AS gestuurd waarin deze in gebreke wordt gesteld?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 27 nov 2016 14:26

Als hij/zij in collectieve schuldenregeling zit, zal je moeten contact opnemen met de bemiddelaar.
Zo weinig mogelijk kosten maken, deze worden niet terug betaald.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”