Gerechtsdeurwaarder, schulden

Sgt.Stedenko
Topic Starter
Berichten: 7

Gerechtsdeurwaarder, schulden

#1 , 03 jan 2008 23:04

hallo
ik heb de volgende vraag:
Sinds een paar jaar woont mijn broer bij mijn moeder terug. Hij betaald nooit zijn fakturen of leningen terug. Het is zo ver gekomen dat hij brieven krijgt van gerechtsdeurwaarders.

De vraag is: Is mijn moeder ook aansprakelijk dan voor zijn schulden?
Als de gerechtsdeurwaarder hier staat om zijn spullen mee te nemen, kan het dan zijn dat hij dan ook de spullen van mijn moeder meeneemt of niet? Ze is er echt niet gerust in...

Hij is wettelijk ingeschreven bij mijn moeder.

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah
Berichten: 114

#2 , 03 jan 2008 23:15

Ja,
mijn ex zijn domicile stond ook bij zijn ma. (GELUKKIG)
Hij maakte meer schuld dan wat anders.
Onbezorgd leven,
carpe diem... ken je dat, (dat is hun uitleg dan)
De deurwaarders kwamen altijd mama haar inboedel opschrijven én dreigen en zwaaien met papieren dat ze haar inboedel zouden opladen voor openbare verkoop hoor..

Er zijn omstandigheden waardoor ze er onderuit kan,
maar het is niet zo simpel als men zich voorstelt.

Sgt.Stedenko
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 04 jan 2008 02:13

Ik dacht al zoiets.
Mijn broer is ook zo, onbezorgd, drugs, drank, altijd buitengesmeten worden in de psychiatrie(!) wegens geweld en agressief gedrag.
Ik heb al met handen en voeten proberen uit te leggen om hem buiten te smijten, al zelfs op geklopt, maar mijn ma is doodsbenauwd van hem (zegt ze). Als ik dan haar met de feiten op de neus druk dat het echt geen lachertje is van de deurwaarders moet ik direct zwijgen ...
Ik kan haar maar verwittigen ...
Bedankt voor je reactie!:)

Reclame

doddel
Berichten: 2

#4 , 09 jan 2008 21:10

ik dacht dat als je kon bewijzen met facturen dat op uw naam stond dat ze dan niets konden meenemen ik weet het niet precies he . maar het zal toch dikke miserie zijn om dat te bewijzen want deurwaarders zullen blijven dreigen om toch geld te kunnen loskrijgen. weet iemand of dit waarheid is?

witchqueen
Berichten: 183

#5 , 10 jan 2008 19:47

Inderdaad alles wat staat op de plaats waar de schuldenaar gedomicilieerd is, wordt verondersteld van hem te zijn. Je moeder zal het tegendeel moeten kunnen bewijzen. Alles zal sowieso door de deurwaarder opgeschreven worden en dan moet ze een procedure starten bij de beslagrechter om te bewijzen dat het haar spullen zijn en niet de zijne.
Ze zou beter nu al een inventaris laten opmaken door een notaris. Deze kan dan alles op haar naam laten registreren.
Want niet iedereen heeft van alles de aankoopfacturen bewaard.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”