Hallo allemaal,
Ik heb hier een onderwerp geopend een maandje geleden ivm schuld bij X.
Het gaat om ongeveer 15.000 euro die op zwarte lijst van nbb werd gemeld, en ongeveer 15.000 euro interesten. Dus in totaal bijna 30.000 euro.
Ik heb hiervoor onmiddelijk de ombudsdienst gecontacteerd. En alle informatie doorgestuurd. Een maand later krijg ik een brief van de ombudsdienst.
En ze zeggen dat de standpunt van de bank is het volgende:
"X meldt dat u in 2008 voor het eerst in negatief werd gemeld bij de nbb betreffende dit dossier. In 2009 werd door een fout in het systeem van de bank de melding bij de NBB als geregulariseerd doorgegeven. Bij de verkoop van het dossier aan Y in juni 2016 werd deze fout rechtgezet. En werd u opnieuw gemeld. Zonder regulatie, zal de melding tot 2018 worden aangehouden. Er gaat dus geen nieuwe termijn van 10 jaar lopen vanaf de melding dit jaar.
X bevestigd dat u geen post meer heeft ontvangen over dit krediet na 2009."
Nu had ik Y gecontacteerd en direct vroeg ze "hoeveel kan je maandelijks afbetalen" ik heb gezegd "daar kan ik geen antwoord op geven tot ik weet hoeveel het totaal bedrag is. Want ik ben niet van plan om 15000 euro interesten boven de schuld te betalen" en ze zei "daarvoor moet u dan maar een brief schrijven en opsturen hoeveel je totaal schuld moet zijn" ze heeft daarna nogmaal 2 keer geprobeerd om een antwoord te krijgen hoeveel ik zou willen maandelijks afbetalen.
Wat kan ik nu nog doen?