In 2009 kopen mijn partner en ïk een woning aan. Op dat moment waren we feitelijk samenwonend. Er werd een gezamenlijk woonkrediet aangegaan voor 230K Euro en we werden elk voor 50% eigenaar van de woning. In 2010 wordt mijn partner werkloos en ze kan haar deel van de maandaflossingen niet meer afbetalen, waardoor ik deze voor bijna 2 jaar volledig heb betaald via mijn persoonlijke rekening. In 2015 zijn we uit elkaar gegaan. Ik ben in de woning blijven wonen en mijn ex partner is verhuisd. Ik betaal nu al weer een jaar de woonlening alleen verder af.
Ex partner wil nu haar deel van de woning, dewelke nu op 270K Euro geschat wordt. Openstaand kapitaal bedraagt nu nog 200K Euro. Ex heeft zodoende recht op de helft van het verschil tussen geschatte waarde en openstaand kapitaal, namelijk 35K Euro.
Mijn vraag is nu, mag ik de aflossingen die ik 3 jaar lang in haar plaats betaalde in mindering brengen van het deel waar ex partner recht op heeft? Ik kan dit uiteraard bewijzen dmv mijn rekeninguittreksels.