weigering bankkaart

bailys
Topic Starter

weigering bankkaart

#1 , 04 okt 2016 09:25

Beste,

Ik wil veranderen van bank en men weigert mij een debetkaart zonder motivering bij bank X (online bank).
De enige reden die ik mij kan voorstellen is dat ik onder schuldbemiddeling val wegens vroeger zelfstandig te zijn.
Kan dit zomaar?
Ik zie niet in wat men van risico loopt om een gewone bankkaart te overhandigen die onmiddellijk het bestaande saldo vermindert. Wat moet ik dan doen? Zonder bankkaart door het leven.
Lijkt me een vreemde situatie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 okt 2016 09:43

Een bankkaart behoort niet tot de verplichte diensten die elke bank moet leveren. Men kan dit u dus perfect weigeren, wat natuurlijk in de praktijk maakt (gezien deze bank geen fysieke kantoren heeft) dat u nog naar een andere bank moet gaan.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 okt 2016 10:06

Iedereen heeft recht op 1 kaart dus enkel bij één bank, dit is de reden van weigering, je staat op de vroegere bank ingeschreven met een bankkaart, in u geval van schuldbemiddeling
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”