Welke categorie voor incasso bureau

Robster
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Welke categorie voor incasso bureau

#1 , 21 sep 2016 19:54

Graag even geweten in welke categorie ik een onderwerp kan maken over een vraag ivm een incasso bureau :-)

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 21 sep 2016 20:05

als je twijfelt: altijd in "stel een vraag". Het antwoord hangt af van waarom je precies moet betalen en of het gaat over een betwisting van het bedrag of niet.

Robster
Topic Starter

#3 , 21 sep 2016 21:16

Het gaat eigenlijk meer over een informatieve vraag denk ik.. :)

Reclame

sloeberken

#4 , 21 sep 2016 21:32

Dan moet je ze stellen u informatieve vraag.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Robster
Topic Starter

#5 , 22 sep 2016 09:34

Als een incasso een schuld overneemt van een bank, mij een brief stuurt waar in staat het bedrag te betalen binnen de 8 dagen of auto afleveren voor veiling op een genoemd adres.. ik kon het bedrag nooit ophoesten op 8 dagen dus ik en gehanteerd voor optie 2 de auto laten veilen.. ik breng de auto weg, ik hoor 2-3 weken niets.. tot ik opeens een brief aankrijg van fiducre waar in staat dat de auto voor een €6500 verkocht is.. dit was in 2008 of 2009 nadien nooit meer iets van gehoord.. dit jaar houden ze €15,31 af van men vakantie geld op een bedrag van €1550.. het openstaand saldo na verkoop van wagen, hebben die daar nog recht op? want wat ik al heb vernomen is dat incasso's noet de zelfde rechten hebben als een gerechtsdeurwaarder..

Groetjes

denlowie

#6 , 22 sep 2016 09:52

Daar zal er toch een vonnis van zijn.

En neen ze hebben niet de zelfde rechten als een deurwaarder maar er zal zeker een gerechtsdeurwaarder aan te pas gekomen zijn om dit geld af te houden.
En dit is nog niet verjaard, bel eens even naar het incasso buraux want zij zijn nu schuldeisers daar ze dit overgekocht hebben van de bank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Robster
Topic Starter

#7 , 22 sep 2016 09:55

Ik heb nooit een brief ivm lening van auto gehad van een Gerechtsdeurwaarder.. Dat is het rare hier aan.. ik kreeg enkel die brief met die 2 opties.. ik heb gisteren met ing gebeld en dat is al volledig uit hun handen sinds 2008.. ik heb ook nooit een dwangbevel tot betaling gekregen een een deurwaarder.. Ik heb ook nooit een brief mogen ontvangen waar in staat dat fiducre in haar eigen naam spreekt dit door aankoop van schuld van ing

sloeberken

#8 , 22 sep 2016 11:02

Je zal een loonoverdracht getekend hebben bij de bank voor u autolening.

denlowie

#9 , 22 sep 2016 11:08

Dit zal het zijn wat sloeberken schreef, een loonoverdracht bij je lening ,daar moet geen vonnis noch een deurwaarder voor zijn, en zij moesten ook geen brieven sturen !

Robster
Topic Starter

#10 , 22 sep 2016 11:57

Morgen eens navragen bij ing.. en een loonoverdracht getekend bij ing is even goed geldig dan bij een incasso?

denlowie

#11 , 22 sep 2016 12:08

Morgen eens navragen bij ing.. en een loonoverdracht getekend bij ing is even goed geldig dan bij een incasso?
Inderdaat, door dat het incasso het contract overgenomen hebben van je bank, telt het totaal contract tussen u en de bank, en ja loon overdracht is daar ook bij.
En is volledig wettelijk .

Robster
Topic Starter

#12 , 22 sep 2016 12:29

In ieder geval al bedankt voor de snelle respons :) ik zal morgen weten te zeggen of er een loonsoverdracht is getekend

sloeberken

#13 , 22 sep 2016 12:41

Bij een autolening hoort bijna altijd een loonoverdracht, bank wil zekerheid voor hun geld.

Robster
Topic Starter

#14 , 22 sep 2016 13:51

Waarom enkel dan van mijn vakantiegeld een deel nemen en dit maar pas na 6-7 jaar? Waarom dan nooit een loonbeslag gelegd? ..

JPV

#15 , 22 sep 2016 13:59

er kan geen beslag gelegd worden op vakantiegeld als er geen loonbeslag is. Dat is dus direct je antwoord: er is loonbeslag, maar blijkbaar voorlopig enkel op je vakantiegeld.

En waarom: mogelijks omdat je vaak verandert van werkgever en dit veel administratie kost, omdat het tot voor kort onmogelijk was om loonbeslag te doen (wegens een laag/onregelmatig inkomen), ...

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”