brief nationale bank , 2 jaar na afsluiten rekening record bank

anneketim
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

brief nationale bank , 2 jaar na afsluiten rekening record bank

#1 , 10 sep 2016 09:59

Beste,

recent een brief gekregen van de nationale bank dat de record bank ons op de zwarte lijst heeft laten plaatsen

nu de situatie is als volgt ;

2 jaar geleden heb ik en mijn man alle rekeningen die we daar hadden definitief laten afsluiten , gevraagd of we nog iets moesten vereffenen en alles ze verzekerden ons alles was in orde.

Ze hebben op kantoor ons een hele papierwinkel laten tekenen en de kaarten vernietigd.

Kort daarna hebben we samen met een andere bank een huis gekocht en zijn we verhuisd.

Nu krijgen we ineens een brief van de nationale bank na 2 jaar dat de record ons aangedragen heeft voor de zwarte lijst.

Bij navraag in de record bank betreft dit een rekening van amper 35 € ! voor briefwisseling met aftreksels , en oei zei de bediende , die rekening is precies niet goed afgesloten geweest.

Ik zeg wat ?

Ik heb nooit geen briefwisseling meer ontvangen ,

die rekening nooit meer gebruikt ,

die was vernietigd in onze ogen, en nu na 2 jaar zetten ze ons op de zwarte lijst ,

zonder ons te contacteren of zonder ooit eens iets te laten weten,

voor zogezegde aftreksels van wat ? meldingen dat de rentevoeten dalen ?

Alsof het onmogelijk is ons te kunnen contacteren , nee hoor ,

gewoon 2 jaar gebaren van de domme en dan aandragen voor een ahum afgesloten rekening.

Zegt de bankbediende tja je zult die 35 euro moeten vereffenen als je van de lijst wil ...

Het gaat hem mij nu niet meer om die centen maar dit is je reinste oplichterij in mijn ogen ???

Wat kan ik hier tegen doen ? Zowel de bank als wij vinden de papieren niet meer terug van de afsluiting 2 jaar na de feiten zucht.

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 10 sep 2016 10:11

Het probleem is voor u zeker niet die 35€, maar wel als die bank dit laat weten aan de NBB dat je betaald heeft, je nog 12 maanden op die lijst zal staan!!

Ik weet nu niet of daar een speciale procedure voor bestaat voor fouten van de bank om toch van de lijst te geraken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur

#3 , 10 sep 2016 11:16

Indien alles gelopen is zoals u weergeeft (en waarom zou dat niet zo zijn), dan moet er toch ergens een ombudsman/vrouw/dienst bestaan die hier kan bemiddelen?

Nu alleen nog die naam verwijderen.....

Reclame

denlowie

#4 , 10 sep 2016 11:21

misschien deze kan helpen ?

http://www.ombudsfin.be
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper

#5 , 11 sep 2016 16:15

De bank kan zelf een initiatief nemen om een naam die zij gemeld hebben te laten weghalen. Als ze dat willen natuurlijk. Maar er gebeuren inderdaad al eens vergissingen en dan wordt dat rechtgezet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”