Collectieve Schuldenregeling

PiaZadelplant
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Collectieve Schuldenregeling

#1 , 03 sep 2016 03:20

Beste, vorige maand ben ik toegelaten tot een collectieve schuldenregeling. Ik heb deze aanvraag gedaan maar besef eigenlijk nu pas wat hierdoor gebeurt. Schuldbemiddelaar eist dat ik mijn auto verkoop, eist dat ik in budgetbeheer ga, eist dit, verbiedt dat en behandelt me als een onmondig kind. Naar mijn gevoel ga ik hier niet beter op worden. Zonder auto kan ik niet gaan werken. Ik ben nu wel arbeidsongeschikt maar hoop dat dit vlug betert.
Enfin, Ik heb zelf de bank gebeld en gevraagd om een andere oplossing zodat ik mijn auto niet hoef te verkopen. Ik wil de collectieve schuldenregeling stoppen. Ik las op het net dat men een brief dient te schrijven aan de arbeidsrechtbank die de procedure heeft goedgekeurd. Klopt dit en zo ja? Hoe doe ik dat concreet? Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 03 sep 2016 08:24

En wat staat er in het vonnis van toelating. Wie heeft de aanvraag opgesteld.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

TheJudge007
Berichten: 366

#3 , 03 sep 2016 08:35

Spijtig genoeg had u misschien beter eens hier op het forum rondgekeken, tenzij alle middelen uitgeput zijn word CS meestal afgeraden, juist omdat u bijna willoos overgelaten word aan de schuldbemiddelaar die ook niet gratis werkt.

Reclame

PiaZadelplant
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 sep 2016 10:51

Een advocaat heeft de aanvraag opgesteld. In het vonnis van toelating staat niets over stopzetten.

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 03 sep 2016 22:07

Begin dit al eens te lezen ...dan weet u wat de voor en nadelen zijn van een CSR.
http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... geling.jsp.

PiaZadelplant
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 sep 2016 14:01

Gelieve enkel te reageren indien u een oplossing weet voor mijn vraag.
Aan voor en nadelen van collectieve heb ik nu niets. Ik wil nu weten of ik het kan stopzetten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 sep 2016 16:26

Ja, je kan het stoppen en dan sta je terug bij af.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 05 sep 2016 21:45

Aan voor en nadelen van collectieve heb ik nu niets. Ik wil nu weten of ik het kan stopzetten.
Als je de voor en nadelen niet tegen elkaar afweegt zou het eens een zure citroen kunnen worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

PiaZadelplant
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 sep 2016 14:20

Sloeberken, dit is geen discussie om te discussiëren.

Als ik nog iets moest afwegen, zou ik een andere vraag stellen!

Franciscus
Berichten: 38601

#10 , 06 sep 2016 14:26

Stopzetten gebeurd door een verzoekschrift bij de arbeidsrechtbank ..... uiteraard met gevolgen.
GDW kunnen terug bij u terecht met alle kosten en lasten.
Alle afspraken en kwijtscheldingen die gedaan werden in vonnis worden ook ongedaan gemaakt.
Op dit forum zijn er al meerdere topics over dit onderwerp.
Type in een zoekmachine stopzetten collectieve en zie wat u allemaal te lezen krijgt.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... IVtg1AWEVg
http://www.elfri.be/herroeping-van-de-c ... chuldenaar
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... rU18zkotoQ

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#11 , 06 sep 2016 15:20

Als ik nog iets moest afwegen, zou ik een andere vraag stellen!
Een beetje vriendelijkheid (al zeker op een gratis forum...) kan nooit kwaad. Je bent blijkbaar nogal onbesuisd in de CSR gestapt, het is dus niet gek dat mensen je aanraden om er niet onbesuisd uit te stappen, en de voor- en nadelen nog eens goed te bekijken.

Ivm je vraag:

Als ik mij niet vergis, hoef je zelfs geen echt verzoekschrift in te dienen, maar is een eenvoudige brief genoeg. Je richt deze brief aan de arbeidsrechtbank (diegene die je verzoek tot CSR heeft behandeld) en geeft hem af aan de griffie van de arbeidsrechtbank.

Verwijs naar het vonnis waarin de csr werd toegekend, zeg dat je vrijwillig afstand wil doen van de CSR. Zet de datum erop, plaats, en teken het. Vraag aan de griffie of je brief alle gegevens bevat die nodig zijn.

Gevolg: alle schulden die je had zijn terug opeisbaar, interesten beginnen terug te lopen, deurwaarders zullen weer aan de deur kloppen en je krijgt erbovenop ook nog een rekening van de schuldbemiddelaar.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 06 sep 2016 15:20

TS kan blijkbaar niet om met meningen die niet de zijne zijn. Seffens is het nog de schuld van de forumers dat TS in schulden zit :twisted:

alexblanckaert65
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#13 , 08 jan 2017 14:37

Hallo.
ik zit 13 jaar in coletieve ik wil stoppen ga dat?
is er geen verjaring op?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 08 jan 2017 17:27

Hallo.
ik zit 13 jaar in coletieve ik wil stoppen ga dat?
is er geen verjaring op?
Zijn er soms faillissementsschulden daar het zo lang duurt?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

alexblanckaert65
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#15 , 09 jan 2017 08:42

Hallo.
ik zit 13 jaar in coletieve ik wil stoppen ga dat?
is er geen verjaring op?
Zijn er soms faillissementsschulden daar het zo lang duurt?

nee zijn gewone schulden...

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”