goedemorgen,
ik zit al enkele jaren in CSR om een oude schuld af te lossen. Mijn partner zit niet mee in deze regeling.
De grootste schuldeiser is een kredietverstrekker waar mijn partner mee voor getekend had. Net daarom is deze kredietverstrekker ook bij mijn partner komen aankloppen om dit bedrag terug te vorderen, ook al zit het volledig bedrag in de schuldenregeling verrekend !
Dus mijn partner is al enkele jaren 200€/maand aan deze kredietverstrekker aan het afbetalen.
Op onze aanvraag kregen wij volgend overzicht van de kredietverstrekker :
Er wordt gesproken over 4 verschillende kosten :
a) Totaal vervallen en onbetaalde maandtermijnen bij oorspronkelijke kredietverschaffer : 2251.33 €
b) Verschuldigd blijvend saldo (in kapitaal) : 20361.98 €
c) Nalatigheidsintresten : 9026.86 €
d) Overeengekomen schadevergoeding : 1448.84 €
Totaal : 33088.61 €
Reeds betaald (schuldbemiddelaar en mijn partner samen) : 16039.44 € (ongeveer 6000 € via CSR, ongeveer 10000 via mijn partner)
Nog te betalen : 17049.17 €
Ik had begrepen dat in geval van schuldenregeling de intresten werden kwijtgescholden, maar vermits mijn partner hier ook een deel van betaald weet ik niet of er dan ook maar een deel van de intrest wegvalt en zoja, hoeveel.
Ook begrijp ik de nalatigheidsintrest niet die op dit document staat; als ik het goed bekijk wordt er een intrestvoet van 12.650 afgerekend per dag tussen twee facturen. Als er een maandelijkse termijn wordt afgesproken begint de “nalatigheid” toch pas vanaf dat die maandelijkse termijn wordt overschreden ?
Of zijn deze nalatigheidsintresten dezelfde intrest die zou wegvallen ?
Heb deze vraag reeds 2x aan mijn schuldbemiddelaar gevraagd, maar helaas zonder succes...
alvast bedankt,
Tony