Echtscheiding en schrapping uit autolening

Skill
Topic Starter

Echtscheiding en schrapping uit autolening

#1 , 05 aug 2016 14:23

Al ruim een half jaar ben ik gescheiden van mijn ex-vrouw.
De gezinswagen is over gezet op haar naam en in de EOT staat vermeld dat zij verder in staat voor alle kosten verbonden aan het voertuig. Dus ook de afbetaling hiervan.
Het contract stond in het begin op mijn naam. Dat kunnen (lees willen) ze maar niet veranderen.
Na meermaals contact met de kredietfirma PSA finance, blijf ik echter gecontacteerd worden als mijn ex-vrouw te laat betaalt.

Zij hebben de EOT ontvangen en alle nodige info, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat ze mij en mijn ex met een kluitje het riet in sturen om maar niks te moeten veranderen. Zo vragen ze telkens andere formulieren of vragen ze terug formulieren op die we reeds verzonden hebben.

Wie kan mij duidelijk informeren welke stappen en welke documenten nodig zijn om uit dat contract geschrapt te worden en dus ook niet meer gecontacteerd te worden?

Daarnaast wil ik ook mijn contactgegevens door hun firma laten schrappen. Ik ben ze inderdaad meer dan kotsmoe. ;)
Bestaan hier wetten of reglementeringen over dat toestaat dat een consument vraagt om zijn contactgegevens door een firma te laten verwijderen?

BEdankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 06 aug 2016 23:44

U kan hier niets eisen. U heeft een krediet aangegaan waarbij kredietgever u krediet verschafte. Uw tegenprestatie was dat u beiden tekende als kredietnemer. Nadien bent u gescheiden en heeft u met één van de andere partijene een nieuwe afspraak gemaakt : met uw ex. In het kader van die echtscheiding was de derde partij - de kredietverstrekker - niet gehoord, noch gevraagd om een akkoord.
Uw verplichtingen blijven dus onverkort geldig ten aanzien van de kredietversterkker. deze heeft geen zaken met uw echtscheiding. wat voor hen telt is het contract dat u samen overeenkwam en dat nog altijd geldig is. Als er een probleem van terugbetaling is moet u dat oplossen met uw ex met wie u wel een nieuwe overeenkomst sloot. U kan op basis daarvan uw betalingen terugvorderen. Kredietverstrekker zal niet geneigd zijn u te ontslaan van uw verplchtingen als er vandaag al betalingsproblemen zijn. Uiteindelijk vraagt u dat kredietverstrekker uw problemen overneemt en dat is niet correct. Als uw ex jullie onderlinge overeenkomst niet nakomt is dat uw probleem. Niet dat van de bank.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Cinne22
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2016 08:10

Ik had hetzelfde voor tijdens mijn echtscheiding. Mijn ex behield de woning, maar ik kreeg maandelijks de aanmaningen. Zolang de lening loopt heb je deze ellende.... sterkte

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”