Desolidarisatie

YinYan
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Desolidarisatie

#1 , 07 jul 2016 20:00

Hallo,

Ik zit momenteel met een probleem en weet niet juist welke stap ik nu moet ondernemen.

De situatie:
Enkele jaren geleden ben ik met mijn toenmalige vriend een woonkrediet aangegaan om een appartement te kopen. Ongeveer twee jaar geleden zijn we uit elkaar gegaan en dus is er een akte opgesteld bij de notaris waarin staat dat mijn toenmalige vriend het woonkrediet volledig overneemt. In de akte staat dat ik volledig vrij ben van deze lening. Het enige wat mijn ex moest in orde brengen na ondertekening van de akte was de desolidarisatie zoals vermeld in de akte. Nu blijkt deze desolidarisatie nog steeds niet in orde te zijn. Met als gevolg dat ik zelf geen nieuwe lening kan aangaan. Ik heb reeds contact opgenomen met desbetreffende bank maar volgens deze moet ik nog geduld hebben. Er zou een probleem zijn met de desolidarisatie aan de kant van mijn ex maar ze willen me hier niet meer over vertellen. Daarnaast heb ik ook nog eens contact gehad met de notaris. Volgens hem ben ik volledig in mijn recht en zou dit reeds al lang in orde moeten zijn.

Nu vraag ik me af welke stappen ik het best kan ondernemen om dit zo snel mogelijk in orde te brengen. Ik heb schrik dat dit nog (heel)lang kan aanslepen en zou graag verder gaan met mijn leven en hier een punt achter zetten. Hebben jullie een idee wat ik het best kan doen nu?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naicwill

#2 , 07 jul 2016 20:20

Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.

basejumper

#3 , 12 jul 2016 22:17

Beste

De dchtscheidingsovereenkomst geldt tussen u en uw ex als wet. Maar is niet tegenstelbaar aan de bank. Met de bank heeft u een kredietcontract waarbij u beiden schuldenaar bent. De onderlinge overeenkomst die u met uw ex sloot houdt 2 elementen in. Primo dat hij in staat voor het betalen van de maand last. Secundo dat hij een aanvraag tot tenlasteneming bij de bank doet. Alsdan vraagt hij de bank om jullie overeenkomst ook te aanvaarden en afstand te doen van jouw schuldenaar schap. Bank zal dan een kredietonderzoek doen en nakijken of daardoor haar waarborgpositie niet teveel verzwakt wordt. De bank kan dit dus weigeren .
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”