Net van de zwarte lijst

Happy & Blonde
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Net van de zwarte lijst

#1 , 03 jul 2016 00:52

Ik heb door mijn burn- en bore-out mijn financiële zaken en dito briefwisseling laten verkommeren en stond tot een paar dagen terug op de zwarte lijst voor €600 (nooit geen andere schulden gehad).
Ik weet dat ik nu 1 jaar moet wachten om een autolening (klein tweedehandswagen) te kunnen aangaan.
Maar ik heb dringend een autootje nodig voor mijn toekomstig werk (lange afstanden). Ik mag beginnen bij 2 werkgevers maar uitsluitend als ik een eigen auto heb, voor Cambio en andere verhuurmaatschappijen is het te duur volgens mijn berekeningen.
Zonder auto mag ik terug soortgelijk werk doen als vroeger en ik vrees dat ik dan terug naar af ga. Dat wil ik koste wat het kost vermijden.
Vanwege mijn niet meer zo jonge leeftijd, het feit dat ik werkloos ben, dit soort job heel graag wil doen en die firma's niet gaan blijven wachten op mij, is het natuurlijk aangeraden dat ik zo vlug mogelijk aan de slag kan gaan.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan aanpakken ?
Kent iemand een bank of kredietinstelling die mij het geld voor een klein wagentje zou kunnen lenen zonder dat ik met beschaamde kaken overal mag afdruipen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 jul 2016 07:54

Heel weinig kans, normaal moeten banken u krediet weigeren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie

#3 , 03 jul 2016 08:14

Zoals men als schreef, de banken moeten je weigeren van de NBB, dit is nu éénmaal de wet, hoe klein ook het bedrag mag zijn !

probeer iets te kopen in occasie voorlopig.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Happy & Blonde
Topic Starter

#4 , 03 jul 2016 19:39

Zelfs al ben ik nu in vereffening ?

denlowie

#5 , 03 jul 2016 19:57

ja je staat er nog minstens 12 maanden er op, dit is voor de consument te beschermen.

Je kan het altijd proberen waar je loon op gestort word, maar veel kans maak je echt niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Happy & Blonde
Topic Starter

#6 , 10 jul 2016 06:13

Ik begrijp waarom ze dit doen maar is iedere wanbetaler dezelfde in dezelfde situatie ?
Dan kunnen de rechters ook éénzelfde oordeel geven en niet geval per geval bekijken ...
Dankt aan diegene die me raad wilden geven.
Ik vrees dat het voor mij nie goed afloopt ...
Saluutjes,
Met gefrustreerde groeten.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”