schulden

anoniem1986
Topic Starter

schulden

#1 , 14 jun 2016 21:35

Hallo,

Ik heb vandaag een brief gekregen van X wegens het niet "stipt" nakomen van het afbetalingsplan moet ik een bedrag van 1100€+-ineens betalen (1100€ is de nieuwe kwartaal bijdrage, deze is alsnog hoog terwijl ik in april al reeds had aangegeven zelfstandige in bijberoep te zijn gaan doen)
Indien niet ineens betaald zal het afbetalingsplan van vorig kwartaal komen te vervallen met de nodige gevolgen vandien.
Nu ik heb gewoon 1 keer 300€ ipv 400€ (maandelijkse afbetalingsplan is 400€) betaald gehad wat voor hun dus als niet STIPT overkomt :? .
Nu is mijn vraag, kunnen ze hierdoor alsnog stappen ondernemen zoals loonbeslag of dergelijke?
Want ik betaal zowiezo wel elke maand geld (op 1 keer na die 300€ ipv 400€ dan...)

Zou niet willen dat mijn baas ineens een brief van loonbeslag gaat ontvangen (schaamte).

Kunnen ze dit alsnog wel doen, aangezien het voor mij onmogelijk is die 1100 nieuwe kwartaal ineens te betalen...

Iemand raad hierover?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2016 21:45

Om te beginnen geen namen vermelden - webmaster heeft liefst geen klacht wegens laster en lasterlijke aantijgingen of eerroof of zo.
In de forumvoorwaarden staat dat trouwens duidelijk aangegeven.

U hebt een contract getekend en daar zal wel instaan wat de mogelijkheden van de maatschappij zijn indien u niet voldoet aan het afbetalingsplan.
Vb bij een lening is na x maanden niet betaald de lening onmiddellijke terugbetaalbaar - ook bij een hypotheek.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jun 2016 06:52

Als dit een bijberoep is kan men je loon beslag opleggen, maar sowieso zal er zeker een deurwaarder komen met alle kosten van dien.

Je sociale bijdragen niet betalen is niet zo verstandig, en zeker bij een bijverdienste, dan is deze bijverdiensten zeker geen winstgevende bezigheid.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”