Overdracht van schuld

Pruts1981
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overdracht van schuld

#1 , 21 apr 2016 20:02

Hallo iedereen,

eind 2014 heb ik een persoonlijke lening aangegaan via een kredietinstelling. Door samenloop van omstandigheden was ik niet langer in staat deze lening tijdig terug te betalen. Nu is het dossier overgemaakt aan een incassokantoor.
Echter staat in de eigenlijke overeenkomst niets in over het doorverkopen van schulden of contracten aan derden, ik heb goed alle kleine lettertjes gelezen.
Er staat het volgende : BankX is de kredietgever. De door U uitgevoerde betalingen komen uitsluitend aan de kredietgever toe. Eenmaal het contract ondertekend is, zal dit uw enige gesprekspartner zijn in het kader van vragen of verduidelijkingen betreffende uw krediet."
Dit is letterlijk uit het contract overgenomen, behalve dan dat "BankX" de eigenlijke naam van de bank is uiteraard :p .

Mijn vraag is nu of het incassokantoor dan zomaar het dossier kan overnemen van bankX zonder dat daar iets over in het contract staat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 21 apr 2016 20:11

Ja de banken verkopen hun contracten van slechte betalers, daar kan je niks aan doen, en die incasso krijgt de zelfde rechten als de bank die ze verkoopt..
Waarom zou dit niet mogelijk zijn ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Pruts1981
Topic Starter

#3 , 21 apr 2016 20:37

Omdat er klaar en duidelijk in staat dat de bank de enige gesprekspartner is en dat alle betalingen enkel naar de bank mogen gaan

Reclame

denlowie

#4 , 21 apr 2016 21:11

Men kan een schuldvordering zonder instemming van de schuldenaar overgedragen,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”