Mijn vriendin heeft zonet telefoon gekregen van de schuldeiser met de boodschap dat er verwacht wordt dat zij MEE betaald voor een autolening waar zij borg heeft voor gestaan destijds.
De situatie zit als volgt.
Haar ex heeft het bedrijf van zijn vader overgenomen(taxibedrijf) en had een BMW nodig voor het vervoer.
De zaak zat in slechte papieren en dus over kop gegaan.
Ik vermoed niet dat hij zaakvoerder was en dus ook geen faillissement is aangegaan.
Hij zit nu in CSR en alle openstaande schulden zijn ondertussen al ruim 2 jaar in een afbetalingsplan gegoten.
Vermits dat elke schuldenaar zijn deel krijgt gebaseerd op zijn inkomen uiteraard ,vermoed ik toch alleszins dat er niet bij de borgsteller kan aangeklopt
worden om MEER te helpen afbetalen?
Mijn vriendin was vorig jaar alreeds gecontacteerd met een gelijkaardig "voorstel" (dreigement) dat ze het niet voldoende vonden wat er maandelijks afgelost werd.
In die periode genoot zij van een uitkering en ze heeft ook 2 kinderen ten laste,dus die vlieger ging niet op uiteraard.
Nu zij haar opleiding heeft afgerond en nu reeds haar 2de maand ingaat bij haar vaste job,komen ze plots weer opdagen,wederom om haar als borgsteller te laten mee opdraaien van de gemaakte schulden door haar ex.
In de vorige poging tot het opeisen voor mede af te betalen is het gerechtelijk vastgesteld dat zij niet financieël krachtig was om mee af te betalen.
Daarom dat ze het nu terug willen proberen om haar te laten betalen nu zij werkt met een vast inkomen.
Kan dit zomaar dat ze een vastgestelde uitspraak willen herroepen om haar nu alsnog mee aansprakelijk te stellen tot afbetaling?
Zij heeft nooit het vruchtgebruik kunnen genieten van het voertuig en het voertuig zelf was ingeschreven op de zaak.
Deze heeft hij toen nog kunnen verkopen,maar van dat geld dat hij er aan heeft over gehouden is geen cent naar de lening gegaan,noch naar mijn vriendin.