GDW kan alleen maar meenemen wat hij opgeschreven heeft, niet?
Als de nieuwe meubelen al geleverd zijn zal hij ze ook mee nemen, een deurwaarder heeft ook altijd weet als er nog deurwaarders staan te wachten, en als ze kunnen nemen ze zoveel als het kan mee, en geven ze dan de rest aan de collega's deurwaarders.
Dit is een zeer gesloten groepje die deurwaarders, die nu enorme winsten maken, vroeger hier in mijn straat woonde er een deurwaarder, die werkte enkel hemzelf en zijn vrouw, op het einde werkte hij met een 10 tal bedienden en vervangende deurwaarders, die hebben nooit te kort aan werk..
Ik ben bevriend met een paar deurwaarders waarvan één benoemd titularis (nog kennissen van vroeger tijdens de studies, zelf zit ik niet in de sector) en eerlijk gezegd, het ambt houdt wel ietsje meer in dan hun zakken vullen (de tarieven liggen overigens vast) en mensen pesten. Men moet het willen doen, ik zou het eerlijk gezegd -ondanks de soms hilarische verhalen- niet zien zitten.
Maar indien u interesse hebt, studeer rechten, doe de stage, haal (voor Brussel) uw tweetaligheidsexamen en hoop dan dat u ooit benoemd raakt.
Indien mensen zouden leren geen 10 Euro uit te geven waar er 3 binnenkomen, er zouden al veel minder uitvoerende beslagen (die als men niet oplet meer kosten dan ze opbrengen) zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.