Vandaag oplading goederen deurwaarder

sammy76
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vandaag oplading goederen deurwaarder

#1 , 03 mar 2016 08:14

Ik ben een paar jaar geleden door externe omstandigheden is schulden geraakt, vooral hoogoplopend aan interesten en gemaakte kosten deurwaarders.

Nu heb ik beslag op roerende goederen, oplading gezien voorvandaag en verkoop morgen.
U moet weten dat dit dossier een €1300 is, om de verkoop tegen te houden vragen ze 350€, wat ik niet kon geven, op andere voorstellen
reageerden ze niet eens. Als ik mijn huishoudbudget geef, en €100 geleend bij een vriend, kom ik aan €200, maar opnieuw geen reactie op dit voorstel.
Nu moet u ook weten dat er bij mij amper iets binnenstaat, en wat er staat is ronduit versleten. Alles samen denk ik max opbrengst van €500, dus
dit dekt nog de helft niet. Ik heb vernomen dat er nog een rekening bijkomt voor de openbare verkoop/oplading, dus nu vraag ik me af of ze
wel effectief gaan komen?
Een andere DW is ooit niet komen opdagen omdat hij het de moeite niet vond, maar als ze het de moeite niet vinden om op te laden vandaag,
waarom gaan ze dan niet in op mijn voorstel van afbetaling, dit is toch beter dan niets?
Of reageren ze niet omdat ze sowieso gaan opladen?
De schrik zit er goed in alleszins....

Mogen zij ook meenemen wat ze niet hebben opgeschreven, en extra gaan kijken in andere kamers (wat ze bij het beslag niet gedaan hebben?)

hopelijk een snelle reactie, want zit hier al van 6u op hen te wachten....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 03 mar 2016 10:29

De deurwaarder kan doen wat hem het beste lijkt, als hij denkt dat een verkoop het efficiëntste gaat zijn, zal hij daar voor gaan.

Adriana

#3 , 04 mar 2016 09:01

Is de gdw geweest?

Reclame

sloeberken

#4 , 04 mar 2016 09:38

Begrijp toch sommige mensen niet, voor het zo ver komt had je alles al netjes kunnen afbetalen, waarschijnlijk was de hoofdsom amper 500 a 600 euro.
Zo maak je deurwaarders rijk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers

#5 , 04 mar 2016 09:50

Tja, de schrik zit er in.... betaal anders uw schulden eens af, dan moet je geen schrik hebben. Zoals gezegd door sloeberken begrijp ik het ook niet. De bijkomende kosten omdat jij jouw schulden niet afbetaald liggen hoger dan de schulden zelf. Wat verwacht je nu precies van ons? Zij mogen meenemen wat zij denken het beste is. Is maar normaal toch....

Gebruiker21

#6 , 04 mar 2016 10:08

Topic starter heeft wel een toestel in huis waarmee hij / zij op internet kon. Dus een PC, laptop, tablet of smartphone... Kost toch ook snel een paar honderd euro, zou ik zo denken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#7 , 04 mar 2016 10:32

Ik ben ook benieuwd als men een oplading gedaan heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Adriana

#8 , 04 mar 2016 10:36

GDW kan alleen maar meenemen wat hij opgeschreven heeft, niet?

denlowie

#9 , 04 mar 2016 10:55

Als de nieuwe meubelen al geleverd zijn zal hij ze ook mee nemen, een deurwaarder heeft ook altijd weet als er nog deurwaarders staan te wachten, en als ze kunnen nemen ze zoveel als het kan mee, en geven ze dan de rest aan de collega's deurwaarders.

Dit is een zeer gesloten groepje die deurwaarders, die nu enorme winsten maken, vroeger hier in mijn straat woonde er een deurwaarder, die werkte enkel hemzelf en zijn vrouw, op het einde werkte hij met een 10 tal bedienden en vervangende deurwaarders, die hebben nooit te kort aan werk..

mava105

#10 , 04 mar 2016 11:29

PC en/of laptop van TS zal mee opgeladen zijn door de DW

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#11 , 04 mar 2016 11:30

Als de nieuwe meubelen al geleverd zijn zal hij ze ook mee nemen, een deurwaarder heeft ook altijd weet als er nog deurwaarders staan te wachten, en als ze kunnen nemen ze zoveel als het kan mee, en geven ze dan de rest aan de collega's deurwaarders.

Dit is een zeer gesloten groepje die deurwaarders, die nu enorme winsten maken, vroeger hier in mijn straat woonde er een deurwaarder, die werkte enkel hemzelf en zijn vrouw, op het einde werkte hij met een 10 tal bedienden en vervangende deurwaarders, die hebben nooit te kort aan werk..
Ik ben bevriend met een paar deurwaarders waarvan één benoemd titularis (nog kennissen van vroeger tijdens de studies, zelf zit ik niet in de sector) en eerlijk gezegd, het ambt houdt wel ietsje meer in dan hun zakken vullen (de tarieven liggen overigens vast) en mensen pesten. Men moet het willen doen, ik zou het eerlijk gezegd -ondanks de soms hilarische verhalen- niet zien zitten.

Maar indien u interesse hebt, studeer rechten, doe de stage, haal (voor Brussel) uw tweetaligheidsexamen en hoop dan dat u ooit benoemd raakt.

Indien mensen zouden leren geen 10 Euro uit te geven waar er 3 binnenkomen, er zouden al veel minder uitvoerende beslagen (die als men niet oplet meer kosten dan ze opbrengen) zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie

#12 , 04 mar 2016 11:44

Eerlijk gezegd ik zou dit ook nooit als beroep willen, maar geef toe ze doen nu goeden zaken, en meestal via afbetalingsplan, er komt natuurlijk veel werk bij kijken, er zijn deurwaarders die 25€ rekenen per afbetaling voor hun werk !

Er moet wel gezegd worden dat de deurwaarders nu, veel menselijker geworden zijn dan vroeger, en altijd bereid zijn om een afbetalingsplan te laten betalen..
De grote schuldigen zijn banken die veel te gemakkelijk geld lenen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”