Ik vind het ongehoord hoe hoog de kosten oplopen voor een boete van 75€ , een schande voor een welvarend land zoals Belgie !
Al de deurwaarders leven nu op rozen, dank zij de minderbedeelden.
Eerlijk gezegd begrijp ik uw verontwaardiging niet. Als iemand zijn schuld niet afbetaald staat dit in principe gelijk aan diefstal. Als een deurwaarder nodig is om die persoon zijn schuld te laten vereffenen, dan is het maar normaal dat dit geld kost. Ook al gaat het om een bedrag van slechts 50€. Niemand werkt gratis.Als de mogelijkheden aan de instanties worden geboden om dergelijke zaken uit te voeren waarom zou je dan de wet niet kunnen wijzigen .
Zo kan een belastingsambtenaar beslag laten leggen op je rekening tot je met hem een overeenkomst bereikt. Waarom kan de wet tov de deurwaarders dan niet worden aangepast. Het gaat mij niet over het ter discussie stellen van het innen van schulden. Een schuld moet altijd betaald worden Alleen over de manier waar op. Is het dan niet ethisch verantwoord om in bepaalde gevallen de schuld te beperken. Da tis toch ook een beetje het princiepe van schuldbemiddeling ?
Bankgeheim opgeven ? Wat heeft dat er nu mee te zien ? Men moet niet weten wat e rop je rekening staat men wil alleen centen voor de schuld en zijn die de eerst ekee rniet voldaan dan is er de volgend ekeer tot de schuld is vereffend.
Misschien moeten ze toestemming krijgen om met de hoed voor de deur te gaan zitten en te bedelenIk keek naar Annemie en zag een gerechtsdeurwaarder. Over hem zeg ik niks maar misschien moeten deze heren zich ook eens moderniseren en kijken of er voor die kleine bedragen geen andere mogelijkheden zijn dan steeds te cashen via hun toe te passen regels. .
Zomaar efkes zeggen 'een schuldenaar moet maar zorgen dat de rekening betaald wordt'Eerlijk gezegd begrijp ik uw verontwaardiging niet. Als iemand zijn schuld niet afbetaald staat dit in principe gelijk aan diefstal. Als een deurwaarder nodig is om die persoon zijn schuld te laten vereffenen, dan is het maar normaal dat dit geld kost. Ook al gaat het om een bedrag van slechts 50€. Niemand werkt gratis.Als de mogelijkheden aan de instanties worden geboden om dergelijke zaken uit te voeren waarom zou je dan de wet niet kunnen wijzigen .
Zo kan een belastingsambtenaar beslag laten leggen op je rekening tot je met hem een overeenkomst bereikt. Waarom kan de wet tov de deurwaarders dan niet worden aangepast. Het gaat mij niet over het ter discussie stellen van het innen van schulden. Een schuld moet altijd betaald worden Alleen over de manier waar op. Is het dan niet ethisch verantwoord om in bepaalde gevallen de schuld te beperken. Da tis toch ook een beetje het princiepe van schuldbemiddeling ?
Bankgeheim opgeven ? Wat heeft dat er nu mee te zien ? Men moet niet weten wat e rop je rekening staat men wil alleen centen voor de schuld en zijn die de eerst ekee rniet voldaan dan is er de volgend ekeer tot de schuld is vereffend.