Goede avond,
Na een bedrijfsfaillissement, had ik geen andere keuze dan in collectieve schuldenregeling in te stappen om financiële en materiële bescherming van de weinige goederen die ik ondertussen nog bezit.
Ik ben ronduit geschokt vanwege het gedrag van mijn schuldbemiddelaar.
Ik heb haar meermaals betrapt op oneerlijkheid en geen interesse in de zaak :
leugen 1 : in persoonlijk gesprek wordt afgesproken dat de te betalen rekeningen moeten worden ingescand en doorgemaild --> na rappels --> en aanspreking op deze nalatigheid, beweert zij bij hoog en bij laag dat zij deze afspraak niet heeft gemaakt en dat ze niet werkt per mail (nochtans heb ik verschillende emails van haar kunnen ontvangen, alleen de mails met detail van betalingen heeft ze natuurlijk nooit ontvangen), alle lopende rekeningen werden persoonlijk aan haar bezorgd, momenteel stuur ik ze zelfs per aangetekend schrijven, maar u raadt het, ze zijn nog steeds niet betaald....
incompetentie in het duiden van de schulden :
Samen met mijn vennoot hebben wij een investeringskrediet/ handelskrediet afgesloten met een hoofdelijke, persoonlijke borgstelling, schuldbemiddelaar begint te spreken over kosteloze borgstelling.... Lezen, dat kan toch iedereen?? opnieuw heb ik haar met alle wetteksten hierover geïnformeerd - opnieuw geen reactie
Nadat ik een vonnis bij verstek heb kunnen ontvangen die mij veroordeelt de helft van dit investeringskrediet te betalen
- zonder enkele uitnodiging
(ik denk dat zij haar hier wel van hebben moeten verwittigd aangezien ik al voor de bekentenis van dit vonnis was opgenomen in de collectieve schuldenregeling),
maar u raadt het, geen interesse in deze materie,
opnieuw een mail met aandrang tot een persoonlijk gesprek
In het persoonlijk gesprek - uiteindelijk de documenten gekregen voor een pro deo advocaat onder de arm te nemen, (zij wou mij deze documenten niet overhandigen na aandringen per mail - nochtans zaten ze klaar in de map...)
Haar uitleg was dat het toch de moeite niet loont aangezien de bank het volledige dossier had ingediend bij mij, en niet bij mijn vermogende ex-vennoot, ik ging toch al op voorhand verliezen...
De bank heeft het nochtans op een akkoord gegooid om hem de helft van de schulden al te laten betalen, en bij mij de andere helft te komen halen - zie vonnis in verstek veroordeeld.
Als ik de wetteksten nalees, kan bij een vermoeden van schuldsplitsing door een financiële instelling bij een persoonlijke borgstelling - de onvermogende partij - bevrijdt worden van de openstaande schuld voor zijn rekening
Klopt dit?
Mijn huidig loon komt toe bij dezelfde financiële instelling als het investeringskrediet...
Ik vind het een meer dan incompetent persoon om mijn dossier te behartigen....
Wat kan hier tegen gedaan worden?
Al 3 jaar vecht ik tegen mijn ex-vennoot en heb ik moeten overleven op een zaak die bij het vertrek van die vennoot op de helling (hij was ribbedebie na 3 maanden opening) kwam te staan wegens een te zwaar financieel plan om te overleven als alleenstaande moeder
Ik ga in collectieve schuldenregeling om rust te krijgen en nu moet ik weer opboksen tegen oneerlijke, incompetente personen.
6 weken na mijn faillissement opnieuw voltijds aan de slag, elke maand 2000euro netto op tafel - bedrijfswagen - maaltijdcheques - en loon komt altijd op 25° van de maand toe.
Maar opnieuw met hetzelfde resultaat : stress van financiën - briefwisseling met rappels - en de onmacht om die incompetenten in de maatschappij niet te kunnen stoppen
ps ik ben werkzaam in de (concurrende) bank - ik doe aan budgetcontroles voor de grote contracten, hoe ironisch kan het leven zijn?