loonbeslag

Degryse D
Topic Starter

loonbeslag

#1 , 24 nov 2015 10:02

Ik ben onlangs verschoonbaar verklaard na mijn faillissement van een eenmanszaak, volgens mijn curator is mijn echtgenote automatisch mee verschoonbaar. Er waren dus schulden voor een hypotheek lening maar deze was na verkoop van de woning niet volledig vereffend (nog 50000€ openstaand) Nu beweert de schuldeiser dat hij de schulden alsnog kan eisen via mijn echtgenote.Kan dit en kan ik daar iets tegen doen?
Met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 24 nov 2015 11:22

DE GEVOLGEN VAN DE VERSCHONING VAN DE GEFAILLEERDE TAV DE HYPOTHECAIRE SCHULDEISER

Een hypothecaire schuldeiser staat buiten de faillissementsboedel en wordt derhalve een separatist geheten.
Deze hypothecaire schuldeiser heeft na de verschoonbaarverklaring geen recht meer, na de te gelde making van haar onderpand, nl. de hypotheek gevestigd op de woning van de gefailleerde en zijn echtgenote, om voor het restant van haar vordering, de zogenaamde restschulden, ten laste van de verschoonde gefailleerde betaling te vorderen. Maar het bedrag dat afkomstig is van dit gerealiseerde onderpand (de woning), komt de hypothecaire schuldeiser toe, voor zover dit bedrag niet meer bedraagt dan haar vordering.

Denk dat je best ten rade gaat bij een advocaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2015 11:29

Zoals al geschreven best een advocaat onder de arm nemen, want het zal afhangen van hoe je huwelijkscontract is en hoe het huis is gekocht, in gemeenschap of 50/50 .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”