rekeningnummer achterhalen

marietje40
Topic Starter

rekeningnummer achterhalen

#1 , 21 okt 2015 20:54

Mijn pa laat zijn financieen beheren door het ovmw via budgetbeheer.
Nu vermoed ik dat hij wat extra inkomsten op een rekening buiten het ocmw om wil plaatsen.
Kan ik op één of andere manier achterhalen of hij dat daadwerkelijk gedaan heeft? Hij wil het mij niet vertellen.
Ik vrees als het ocmw hier achter komt, dat ze niet mals zullen zijn en mijn pa kan zijn eigen geld echt niet zelf beheren ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 21 okt 2015 21:15

Neen, u kan daar niet achter komen. Uw vader is volwassen en wordt geacht zijn eigen beslissingen te nemen én daar de gevolgen van te dragen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2015 21:42

Controleert het OCMW niet of betrokkene nog andere rekeningen heeft - controle via Centrale bankregistratie ( of hoe dat ook mag heten)

Reclame

sloeberken

#4 , 21 okt 2015 22:48

Controleert het OCMW niet of betrokkene nog andere rekeningen heeft - controle via Centrale bankregistratie ( of hoe dat ook mag heten)
Dat is een vrijwillige budget beheer via het OCMW, dus dat recht hebben ze niet. Als ze erop uitkomen kan het budget beheer gestopt worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 okt 2015 22:52

Vader zal wel moeten opgeven welke rekeningen en welk vermogen.

Toch raar ... maar ik bestrijd het niet bij een regeling onderhoudsverplichting kind had OCMW al bij belastingen de gegevens inkomen van kind opgevraagd en dat zelfs voor de zaak bij de vrederechter kwam voor het aanstellen van een bewindvoerder.
Kind moest volgens OCMW zelfs niet uitgenodigd worden ter zitting want ... had zelf geen interesse voor de vader.
Moet zeggen dat vrederechter 'not amused' was over 'gedrag' OCMW.

marietje40
Topic Starter

#6 , 21 okt 2015 23:28

Pa is volwassen en wordt geacht zijn eigen boontjes te kunnen doppen? Daarom waarschijnlijk dat hij onder budget beheer zit. Had ooit veel schulden, door budget beheer niet meer.
Als pa nu weer extra schulden maakt of in de miserie geraakt mogen zijn kinderen er wel voor opdraaien als hij het niet meer kan betalen!
Ocmw is op de hoogte gesteld door mij maar ze geloofden er niet veel van en de maatschappelijk werkster was zelf niet zeker of zij dat kunnen onderzoeken.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”