Volledige terugbetaling schulden

Sallyjane
Topic Starter

Volledige terugbetaling schulden

#1 , 10 sep 2015 21:53

Wie weet raad ?
Ben langs franstalige kant in schuldbemiddeling bij een advocaat.
Sinds de helft van juli heeft ze het geld van de verkoop van mijn huis met mijn ex ontvangen waardoor ze volledig mijn schulden kan afbetalen en de rest aan,mij,storten.
Het blijft duren
Op mijn vraag per brief per telefoon wat ik.mag verwachten komt geen antwoord en aan telefoon,krijg ik,alleen een bediende
Het vergt enorm veel,energie.
Wou een afspraak met hazr,maar dat weigert ze en die ene keer kwam ze aan telefoon en was razend omdat ik dat vroeg.
Iemand die weet wat ik kan doen of hoe zoiets in zijn werk gaat
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

j.demoor

#3 , 12 sep 2015 11:03

“Art.1675/17...§ 3. De rechter ziet toe op de naleving van de bepalingen inzake de collectieve schuldenregeling...Stelt hij een verzuim vast in hoofde van de schuldbemiddelaar, dan geeft hij hiervan kennis aan de procureur des Konings, die oordeelt welke tuchtrechtelijke gevolgen zulks kan meebrengen...Elk jaar, te rekenen van de beschikking van toelaatbaarheid of telkens wanneer de rechter er om verzoekt en bij het verstrijken van de aanzuiveringsregeling, bezorgt de schuldbemiddelaar de rechter een verslag over de stand en de evolutie van de procedure. Het verslag beschrijft de stand van de procedure de verrichtingen van de schuldbemiddelaar, de redenen voor de verlenging van de termijnen, de geactualiseerde sociale en financiële toestand en de toekomstperspectieven van de persoon, de stand van de bemiddelingsrekening en alle inlichtingen die de bemiddelaar dienstig acht. Daarbij wordt ofwel het overzicht van de bewegingen op de bemiddelingsrekening, ofwel het dubbel van de rekeninguittreksels gevoegd...De schuldbemiddelaar bezorgt een afschrift van het verslag aan de schuldenaar...§ 4. In geval van verhindering van de schuldbemiddelaar voorziet de rechter ambtshalve in diens vervanging. De rechter kan, hetzij ambtshalve, hetzij op vordering van iedere belanghebbende, te allen tijde en zo dit volstrekt noodzakelijk blijkt, de schuldbemiddelaar vervangen...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘Sinds de helft van juli heeft ze het geld van de verkoop van mijn huis met mijn ex ontvangen waardoor ze volledig mijn schulden kan afbetalen en de rest aan,mij,storten’

Vraag de rechter schriftelijk en gemotiveerd om de vervanging van de schuldbemiddelaar,tenzij deze onverwijld de schuldbemiddeling afsluit,alsmede vergoeding voor de laattijdige doorbetaling van het saldo aan u .
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”