Mijn moeder is nogal rommelig met administratie. Ik weet dat er vorig jaar op haar vorige adres deurwaarders waren geweest voor kleinere zaken van enkele honderden euro's ( ambulancekosten ed), dus zeker geen voortvloeisel uit een gerechterlijk vonnis.
Nu weet ik totaal niet welke deurwaarder dat was en is er bij de verhuis veel verloren gegaan. Is er een soort databank waar je dat kan opsporen?
En als die een jaar terug op vorig adres zijn geweest, veronderstel ik dat ze vroeg of laat eens via rijksregister bekijken wie verhuisd is en er dan nog x procent bovenop rekenen?
Er waren ook nog dingen zoals brandverzekering, water,...die op het einde van vorig adres niet waren betaald. Op nieuw adres staat het niet op haar naam. Ik veronderstel dat men haar hierdoor op een zwarte lijst heeft gezet waardoor mocht zij ooit elders opnieuw zo'n verzekering willen, dit zal moeten worden betaald?
Feit is: ze heeft nog langdurige afbetalingsplannen lopen, gedurende tien jaar ( ziekenhuiskosten). In die tijd zal ze met pensioen gaan en is "leefbaar" leven niet meer mogelijk. Is CSB dan de enige oplossing?