Vakantie voor 4 geboekt, 2 zeggen af…

Margaux.
Topic Starter

Vakantie voor 4 geboekt, 2 zeggen af…

#1 , 21 aug 2015 23:24

Eind juni had ik een vakantie voor 4 personen geboekt (2 koppels) voor in augustus. Via sms werd alles afgesproken dus daar staat ook in dat ze akkoord waren.

Zondagavond (maandag zouden we vertrekken dus annuleren ging niet meer) kreeg ik een sms dat het koppel niet meer meeging door ruzie. Later kwam ik erachter dat de man geen verlof kreeg en daarom niet meekwam, nu is het probleem dat ze niet willen betalen, ik ben alleen met mijn vriend geweest en heb dus voor 2 personen extra moeten betalen.

Nu wilt dat koppel mij niet terugbetalen en zeggen ze dat ik niks kan doen omdat de reservatie op mijn naam staat, klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 aug 2015 23:52

SMS vormt op zich geen bewijs, maar enkel een begin van bewijs. Dit wil zeggen dat het een rechter vrij staat om dit te aanvaarden of niet.

Willen ze niet terugbetalen, kan u dus via de rechtbank dit bedrag terugvorderen. Vermoedelijk gaat het over minder dan 2500€, en is de vrederechter bevoegd. Kost u dan 40€ rolrecht, maar u kan dit opnemen in uw eisenbundel, zodat u dit bedrag ook terugkrijgt indien u in gelijk wordt gesteld. En kan perfect zonder advocaat, indien u zich een beetje voorbereidt.

Margaux.
Topic Starter

#3 , 22 aug 2015 15:40

SMS vormt op zich geen bewijs, maar enkel een begin van bewijs. Dit wil zeggen dat het een rechter vrij staat om dit te aanvaarden of niet.

Willen ze niet terugbetalen, kan u dus via de rechtbank dit bedrag terugvorderen. Vermoedelijk gaat het over minder dan 2500€, en is de vrederechter bevoegd. Kost u dan 40€ rolrecht, maar u kan dit opnemen in uw eisenbundel, zodat u dit bedrag ook terugkrijgt indien u in gelijk wordt gesteld. En kan perfect zonder advocaat, indien u zich een beetje voorbereidt.
Oke, bedankt voor de snelle reactie.

Reclame

sloeberken

#4 , 22 aug 2015 16:19

Heb je bewijs dat het andere koppel ging betalen, als u beweert, dien je ook de bewijslast voor te leggen.
Over welke som spreken we.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Margaux.
Topic Starter

#5 , 22 aug 2015 16:56

Heb je bewijs dat het andere koppel ging betalen, als u beweert, dien je ook de bewijslast voor te leggen.
Eerst heb ik (ook via sms) verschillende vakantiehuisjes doorgestuurd, we waren het eens over eentje en toen heb ik gestuurd dat het dan €180 per persoon was. Ze zei dat het inorde was. Nadien stuurde ik nog een sms om te vragen of het goed was dat ik ging reserveren en ik vermeldde de prijs, de afgesproken data, adres en dergelijke. Hierop antwoordde ze het inorde was.

In een mail naar het vakantiehuis moest ik ook alle namen doorgeven van wie er ging verblijven, maar deze mail is zeker geen bewijs dat ze wel meegingen, of niet?

Drone

#6 , 22 aug 2015 19:44

Eerst heb ik (ook via sms) verschillende vakantiehuisjes doorgestuurd, we waren het eens over eentje en toen heb ik gestuurd dat het dan €180 per persoon was. Ze zei dat het inorde was. Nadien stuurde ik nog een sms om te vragen of het goed was dat ik ging reserveren en ik vermeldde de prijs, de afgesproken data, adres en dergelijke. Hierop antwoordde ze het inorde was.

In een mail naar het vakantiehuis moest ik ook alle namen doorgeven van wie er ging verblijven, maar deze mail is zeker geen bewijs dat ze wel meegingen, of niet?

samen met de sms'en vormt dit toch al iets sterker bewijs.

als ik mij niet vergis moet ge de sms'jes wel laten "vaststellen" ofwel bij een deurwaarder of notaris(?); anders kan de tegenpartij dit simpel ontkennen gestuurd te hebben

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”