lening op afbetaling

petra8560
Topic Starter
Berichten: 7

lening op afbetaling

#1 , 18 okt 2007 14:36

14 jaar geleden heb ik met een toenmalige ex-vriend een lening mee getekend om zijn schulden bij andere instellingen af te betalen.dom natuurlijk,maar was pas 18.
al die jaren heb ik er niets van gehoord,tot ik vandaag plots een brief in de bus krijg van fiducre dat ik de lening zou moeten betalen.ik heb er meteen naar gebeld en blijkbaar word er nog steeds door mijn toenmalige ex afbetaald.
kan men mij dan plots na 14 jaar ook aansprakelijk stellen om af te betalen?wat kan ik hier het beste mee doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 14 nov 2007 20:58

Beste Petra,

Het is een heel raar verhaal. Als je met 2 een lening afbetaald, dan ben je uiteraard ook met 2 verantwoordelijk. Maar het rare van het verhaal is dat deze lening op afbetaling 14 jaar geleden werd afgesloten. Normaal gezien kan een lening op afbetaling maximum op 10 jaar terugbetaald worden. Indien het over een lening op afbetaling gaat waar een betalingsachterstand in was, is het heel raar dat je er nooit iets van vernomen hebt. Iedere bank is verplicht om alle ontleners een ingebrekestelling te sturen ingeval van 2 maanden achterstand. Tenzij je ondertussen verhuisd bent, en je nieuwe adres nooit hebt doorgegeven aan de desbetreffende bank, hoewel je dit wettellijk verplicht bent. Zolang het volledige bedrag van de lening niet is terugbetaald, blijven alle ontleners verantwoordelijk om de lening terug te betalen

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”