Autolening

joelr91
Topic Starter

Autolening

#1 , 01 aug 2015 13:33

Dag allen,

Mijn vriendin heeft een groot probleem betreft haar autolening. Ze heeft een jaar geleden een bmw gekocht. Toen kon ze dit nog betalen, nu niet meer.

Een paar maanden geleden nam ze dus de beslissing de bmw te verkopen en voor een goedkoper alternatief te zoeken. Dit vond ze: na jarenlang geen contact meer te hebben met haar vader, kwam hij met het voorstel de bmw over te kopen, in de zin van de lening maandelijks aan haar over te maken.

Vertrouwend op haar pa (wat ook wel mag volgens mij) ging ze hiermee akkoord: de auto heeft hij op zijn naam laten zetten, hij gebruikt de auto... maar betalen doet hij niet. We kunnen haar vader nergens bereiken, en als hij bereikbaar is maakt hij loze beloften (in de zin van het geld te beloven maar hier komt nooit iets van).

Is mijn vriendin nu in het recht de auto op te eisen? Zij betaald immers voor de auto, ze heeft een aankoopbewijs etc., enkel de autopapieren staan op haar pa zijn naam. Door dit voorval is het een zeer moeilijke situatie voor ons, het gaat immers om 17000 euro. Graag uw hulp.

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Den Tist

#2 , 02 aug 2015 17:44

Volgens mij zal ze niet veel kunnen doen, enkel de lening afbetalen.
De eigenaar van de wagens is degene die vermeld wordt volgens mij op de papieren van de wagen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2015 18:34

De eigenaar van de wagens is degene die vermeld wordt volgens mij op de papieren van de wagen.

De papieren van de wagen speelt geen rol, het is diegene die de factuur en de betaling bewijs heeft die eigenaar is.

Je kan die wagen onmiddellijk opeisen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”