Brief Intrum Justitia voor mijn echtgenote

Peter De Corte
Topic Starter

Brief Intrum Justitia voor mijn echtgenote

#1 , 23 jul 2015 19:58

Situatie:

Mijn vrouw is van Nederland. We zijn nu 5 jaar getrouwd met een huwelijkscontract (scheiding van goederen). Ik werk, mijn vrouw niet. Zij moet voor de kinderen zorgen en door haar gezondheid is het ook wat moeilijk.

Vandaag een brief gekregen vanuit Nederland dat mijn vrouw iets minder dan 4.000 euro moet betalen voor een studieschuld die ze heeft in Nederland. Allemaal dankzij een nieuwe wet in Nederland. Een schuld van vóór het huwelijk.

Aangezien zij geen loon heeft, we getrouwd zijn met een huwelijkscontract en 99% van de inboedel op mijn naam staat, kunnen de deurwaarders in de toekomst ons iets doen? Ik heb van alles een factuur + betalingsbewijzen. Alleen auto staat op haar naam, maar ik heb hem gekocht. Factuur staat dus op mijn naam.

Alvast bedankt voor jullie input.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 23 jul 2015 20:32

Indien u kunt bewijzen dat alles van u is + huwelijk scheiding van goederen + echtgenote geen enkel inkomen + schulden van voor huwelijk,
dan kunnen de deurwaarders enkele rondjes draaien voor uw deur en dan de aftocht blazen.
Wel rekening mee houden dat indien uw echtgenote in de toekomst iets erft of toch inkomsten heeft de rekening, verhoogd met allerlei toeslagen, als een boemerang zal terugkeren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Peter De Corte
Topic Starter

#3 , 23 jul 2015 20:49

Bedankt voor uw reactie.
Ik ga er van uit dat ze het zullen opgeven en de schuld gewoon gaan kwijtschelden. Ik heb gehoord/gelezen dat dit veel voorkwam, omdat het hen te veel gaat kosten (zeker omdat we in't buitenland gevestigd zijn).

Reclame

JPV

#4 , 24 jul 2015 10:04

Intrum is een incassobureau. Die hebben weinig tot geen nut om bedragen kwijt te schelden. Laat staan dat ze zich zullen inhouden omdat u van Nederland naar België verhuisd bent en ze weten dat het bedrag alleen maar zal stijgen.

Om een voorbeeld te geven: een schuld van 4000 euro waar er contractueel 10% intresten op jaarbasis ingehouden wordt, zal na 30 jaar al 63452,37 euro betekenen, zonder alle kosten. De erfenis die u vrouw binnen 30 jaar zou krijgen, zal dan wel eens vlug "kwijtgescholden" worden ;).

sloeberken

#5 , 24 jul 2015 10:22

Bedankt voor uw reactie.
Ik ga er van uit dat ze het zullen opgeven en de schuld gewoon gaan kwijtschelden. Ik heb gehoord/gelezen dat dit veel voorkwam, omdat het hen te veel gaat kosten (zeker omdat we in't buitenland gevestigd zijn).
Denk dat u informatie bron totaal verkeerd is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jul 2015 12:32

Intrum Justitia heeft ook in België verschillende vestigingen, zoals hier in Gent, Martelaarslaan 53, 9000 Gent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”