#15 , 27 mei 2015 09:44
Ik denk dat u uw prioriteiten eens onder de loupe dient te nemen....
Zoals opgemerkt is CSR geen lachertje; het is ook voorbehouden voor belangrijke schulden die niet op een normale manier afgelost kunnen worden én u dient gemotiveerd te zijn om het vol te houden. Uw bemiddelaar zal een overzicht maken van de schuldeisers, uw inkomsten en dan een afbetalingsplan opstellen. Dat wordt dan gevalideerd door de arbeidsrechtbank. In ruil krijgt u bescherming tegen uitvoerende maatregelen van uw schuldeisers en lopen de kosten niet verder op. Maar u dient zich zeer strikt aan de regeling te houden, vooral aan 1 regel: geen nieuwe schulden aangaan, onder geen enkele voorwaarde.
Het bedrag dat u zal overhouden (en waarmee u ook alle uitgaven, dus huur, voeding,elektriciteit, gsm....dient te voldoen) mag niet lager liggen dan het leefloon. Dat zal iets van een 1100 EUR/maand zijn (denk ik, ken het bedrag niet van buiten). Maar daarmee dient u dan ook toe te komen voor alles. Indien u dat kan mag u gerust blijven wonen waar u woont. Maar indien u uw hoge woonkost wenst te gebruiken als argument om een hoger restbedrag te ontvangen dan zal men vermoedelijk niet akkoord gaan. U mag dan misschien vinden dat uw hond een tuin nodig heeft, schuldeisers menen dat ze recht hebben op terugbetaling.
Het bovenstaande voor een 'zuivere' CSR dus zonder budgetbegeleiding.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.