onderhandse lening particulieren

alfavito
Topic Starter
Berichten: 57

onderhandse lening particulieren

#1 , 08 apr 2015 20:22

Dag allemaal

Ik heb paar jaar geleden een renteloze lening gegeven met eindtermijn in juni 2014. Tot nu toe geen enkele betaling ontvangen. Indien ik naar de rechter stap, kan ik de (wettelijke) rente vanaf de datum van overeenkomst tot juni 2014 vragen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4674
Locatie: Diest

#2 , 08 apr 2015 20:30

Je kan alles vragen. En mogelijk zal je vraag ook welwillend worden bekeken. hamvraag is echter of je kredietnemer solvabel is. Want gelijk krijgen na veel kosten en je geld terug zien zijn twee verschillende zaken. Probeer eerst solvabiliteit in te schatten om je kosten/opbrengst risico te kunnen bepalen. want je advocaat en de rechtbank zu je sowieso moeten betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

alfavito
Topic Starter
Berichten: 57

#3 , 08 apr 2015 20:57

ik heb juist gezien dat ik mij verkeerd verwoord heb. Eigenlijk bedoelde ik de rente vanaf juni 2014 (einddatum) tot heden.
En ja, die persoon is niet echt solvabel, ik wil hem gewoon wat schrik maken van zijn mogelijke kosten (misschien betaalt hij iets terug).

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”